ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جشنواره فاوا
تکنولوژی

۵۱ شرکت در جشنواره فاوا مورد تقدیر قرار گرفتند

در هشتمین جشنواره «فاوا» که با شعار «فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیشران تحول اقتصاد دیجیتال» صبح امروز در نمایشگاه الکامپ برگزار شد، ۵۱ شرکت مورد تقدیر قرار گرفتند. در برنامه معرفی برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره ملی ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۶

در هشتمین جشنواره «فاوا» که با شعار «فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیشران تحول اقتصاد دیجیتال» صبح امروز در نمایشگاه الکامپ برگزار شد، ۵۱ شرکت مورد تقدیر قرار گرفتند.

در برنامه معرفی برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات و جایزه ملی کیفیت «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «ستار هاشمی» سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و «نیره پیروز بخت» رئیس سازمان استاندارد حضور داشتند.

هاشمی با اشاره به اینکه استارت‌آپ‌ برتر در حوزه ICT، دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیکی، توسعه کسب‌وکار در حوزه فاوا، پژوهش‌های منتهی به فناوری، شرکت‌های برتر IT در توسعه اقتصادی و فناوری فضایی و خدمات فضاپایه از محورهای این دوره از جشنواره فاوا است، اعلام کرد:

«تفاوت این دوره از جشنواره نیز تمرکز ویژه بر بحث استارت‌آپ‌ها و ایجاد محوری با عنوان فناوری فضایی است. در مجموع ۲۹۳ شرکت در محورهای مختلف این جشنواره شرکت کردند که ۵۱ شرکت‌کننده مورد تقدیر قرار گرفتند. جایزه ملی کیفیت استاندارد نیز با هدف حرکت به سمت نظام مدیریت کیفیت جامع، ارزیابی نظام‌مند توسط سازمان‌ها، شناسایی سازمان‌های موفق و ایجاد رقابت در سازمان‌ها برای بهبود مستمر ارائه می‌شود.»

جشنواره فاوا

در این نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه کیفیت حق الناس است و باید به آن باتوجه داشت، گفت:

«عقل سالم در بدن سالم است و سازمانی که فرآیندهای کیفی درستی نداشته باشد نمی‌تواند کیفیت درست به مردم ارائه دهد.  داشتن گواهینامه کیفیت حق الناس شرکت‌هایی است که به مردم خدمت ارائه می کنند و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف است پیشنهادی را برای ارزیابی اپراتور ها به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه کند.»

جهرمی با تاکید به این‌که اپراتورها نباید پاسخگویی و خدمات نادرست داشته باشند، گفت: «وقتی این فرآیندها و شاخص ها درست نباشد، رییس سازمان تنظیم مقررات باید الزام دریافت گواهینامه کیفیت را پیگیری کند. اگر اپراتور ها و شرکت ها گواهینامه کیفیت بگیرند باید برای آن‌ها محدودیت هایی اعمال شود.»

وزیر ارتباطات با اشاره به مشکلاتی که برای دریافت گواهینامه کیفیت در گذشته وجود داشته است، تاکید کرد و ادامه داد که در سال ۹۵ انجام این کار به شرکت زیرساخت واگذار شد و به همین دلیل وزیر ارتباطات تجدید نظر در فرآیند ارزیابی را مورد تاکید قرار داد:

«همان طور که جشنواره فاوا به اهل آن که سازمان نظام صنفی و فعالان این حوزه سپرده شد باید در جایزه ملی کیفیت نیز فرآیندی مشخص شود. در عصر فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال توجه به کیفیت و شاخص های کیفیت جز اصولی است که باید به آن توجه داشت.»

جشنواره فاوا

او به بسته‌های حمایتی برای برگزیدگان جشنواره و جایزه ملی کیفیت اشاره کرد و توضیح داد در کنار تنبیه هایی که وجود دارد، برای شرکت‌های برگزیده نیز تشویق‌هایی در نظر گرفته شده است. جهرمی ضمن تقدیر از رییس سازمان استاندارد برای استاندارد سازی فرآیندها در این حوزه، گفت:

«استاندارد سازی فرآیندها موضوع بسیار مهمی است چرا که بدون استانداردها خدمات قابل ارزیابی نیست. اگر بخواهیم تولید ملی را بالا ببریم و در اقتصاد دیجیتال در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید استاندارد های خود را بالا ببریم»

پیروزبخت نیز در این مراسم با یادآوری اینکه شروع اهدای جایزه ملی کیفیت به سال‌های دور برمی‌گردد، عنوان کرد که سازمان ملی استاندارد در اوایل دهه ۸۰ اقدام به برگزاری این مراسم و تعیین افرادی که می‌توانند در این حوزه به‌درستی قدم بردارند و قابل ارزیابی هستند، برداشت. طبق گفته‌های او در حوزه‌های دیگر بنا به مصوبه شورای عالی استاندارد، جایزه‌های دستگاهی هم برقرار شده که یکی از آن‌ها جایزه امروز یعنی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. وی با بیان این‌که کیفیت از چهار محور مرغوبیت، قیمت، سرعت و نوآوری تشکیل شده، گفت:

«هر کدام از این موارد می‌تواند در شناساندن مفهوم اصلی کیفیت کمک کند. در بعضی از رسانه‌ها و سایت‌ها عنوان می‌شود که کیفیت باید با رعایت قیمت باشد و در آن صورت خیالمان از رضایت مشتری جمع می‌شود. قانون‌گذار، سازمان ملی استاندارد را در حوزه راهبرد ملی کیفیت و جایزه ملی کیفیت به عنوان متولی اصلی شناخته است و البته سازمان می‌تواند با دستگاه‌های دیگر همکاری داشته باشد. در حال حاضر در سطح دنیا در کشورهای اسلامی، در ترکیه و مالزی بحث کیفیت مطرح شده است، در کشورهای آسیای دور از چین و کره جنوبی هم کیفیت به‌خوبی خود را نشان ‌می‌دهد. چین هم با باز کردن دروازه‌های ورودی به سوی محصولات باکیفیت و برندهای مختلف، در این راه قدم گذاشته است.»

پیروزبخت با بیان این‌که از دهه ۸۰ شمسی، زمزمه‌های رویکرد نوین اقتصادی در آمریکا شروع شد، عنوان کرد، در اواخر دهه ۷۰ نیز در ایران استانداردهای ایزو کلید خورد که منجر به تدوین استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ شد و در سال‌های اخیر سازمان استاندارد به رویکرد نوین استانداردسازی قدم گذاشت. او با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات بیان کرد:

«در سال‌ ۲۰۱۸، شعار جهانی استاندارد، استانداردها و چهارمین انقلاب صنعتی و امسال استدانداردها چگونه شهرها را هوشمند می‌کنند عنوان شد که اهمیت فناوری و اقتصاد دیجیتال را نشان می‌دهد. انقلاب صنعتی دوم، ورود دنیا به عصر دیجیتال بود اما انقلاب چهارم فراتر است و شامل هوش مصنوعی، روباتیک، نانوتکنولوژی، پردازش ابری و بلاک‌چین می‌شود و ما نمی‌توانیم خود را از این موضوعات کنار بکشیم.»

رییس سازمان استاندارد خاطرنشان کرد: نباید با فناوری‌های نوین به صورت کورکورانه برخورد کنیم. بسیاری از ما کنترل فرزندانمان برای استفاده از فضای مجازی را نداریم، زیرا دانش و استاندارهای لازم را نداریم؛ باید توجه کنیم نوآوری راهبرد سازمان جهانی استاندارد و محصولات فناوری در حوزه استاندارد پیشتاز است.

جشنواره فاوا

پیروزبخت همچنین عنوان کرد که امیدوار است این سازمان بتواند با معاونت علمی فناوری و وزارت ارتباطات، مصوبه‌های خوبی در باب استفاده از فناوری‌های جدید داشته باشد: «همانطور که با معاونت علمی کار جدیدی درباره استارت‌آپ‌ها شروع کردیم و استانداردهای مربوط به کسب‌وکارها را شناسایی و گواهی دادیم. همچنین آمادگی داریم در حوزه محصولات و فناوری‌های نوین در مصوبه‌های لازم را از شورای عالی استاندارد بگیریم.»

گفتنی‌ست در محور «دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیکی» از  سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان تظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، نهضت سواد آموزی و شرکت ارتباطات زیر ساخت تقدیر شد.

همچنین در محور «توسعه کسب و کار در حوزه فاوا» از شرکت «نیان الکترونیک» با ارائه محصول سیستم یکپارچه تغذیه نیرو و در محور «توسعه کسب و کار در حوزه فاوا» از در زیر محور راه حل‌های جامع شرکت «رهیاب فن آوا» با ارائه محصول سیستم مدیریت شبکه، منابع و خدمات ارتباطی تقدیر شد.

در محور پژوهش‌های منتهی به فناوری در زیر محور «پژوهش‌های تسهیلگر دسترسی به فناوری» شرکت داده پردازی دوران با ارائه محصول تاثیر شگفت فرایندهای پویا در چابک سازی سازمان ها با محصول «اینفویار»، در محور پژوهش‌های منتهی به فناوری در زیر محور »پژوهش منتهی به محصول یا خدمت» از «آرش امینی» و «حمید بهروزی» با ارائه محصول سامانه «کیفیت سنجی ویدیو و صوت»، در محور پژوهش های منتهی به فناوری در زیر محور «ایده ها» »حمید رضا آهنی» با ارائه محصول »افزایش تعداد کاربران خدمات بومی» مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین در زیر محور «طرح های پژوهشی حوزه فناوری فضایی» از «مرکز تحقیقات فضایی»، «پژوهشگاه فضایی ایران» با ارائه محصول «سامانه رادیو تلسکوپ» در سطح دستگاه‌های تابعه تقدیر شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی