ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل امکان ارسال پیامک بدون باز کردن قفل صفحه را آزمایش کرد

گوگل امکان فرستادن پیامک را از روی صفحه قفل گوشی با استفاده از دستیار صوتی آزمایش کرد. در این آزمایش دستیار صوتی گوگل با فراهم کردن تائیدیه دیداری و شفاهی، پس از تعیین گیرنده و ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

گوگل امکان فرستادن پیامک را از روی صفحه قفل گوشی با استفاده از دستیار صوتی آزمایش کرد. در این آزمایش دستیار صوتی گوگل با فراهم کردن تائیدیه دیداری و شفاهی، پس از تعیین گیرنده و متن پیام توسط کاربر آن را ارسال می‌کرد.

در حالی که فرامین صوتی به یکی از مهم‌ترین روش‌های کار با دستگاه‌های هوشمند تبدیل شده، گوگل باید بین راحتی و کارایی و همینطور امنیت کار با این متد توازن برقرار کند. برقراری این توازن باعث شده گوگل قابلیت ارسال پیام از روی صفحه قفل با استفاده از دستیار صوتی را در اختیار کاربران قرار ندهد حالا اما چاره‌ای برای آن پیدا کرده است.

در حال حاضر در صورتی که کاربر بخواهد از روی لاک اسکرین پیامی با فرمان صوتی ارسال کند، بلافاصله صفحه وارد کردن پسورد نمایش داده می‌شود و بدون باز کردن قفل نمایشگر امکان ارسال پیام برای او وجود نخواهد داشت.

دستیار صوتی گوگل

با توجه به اسکرین شات‌هایی که از این تست A/B سمت سرور منتشر شده، آیکون بالای صفحه قفل بودن گوشی در حین اجرای فرمان صوتی و ارسال پیام را تائید می‌کند. فعلا این آزمایش در حد یک تست سمت سرور باقی مانده و هنوز به صورت عمومی به اجرا گذاشته نشده تا کارایی آن در مقیاس بزرگتری بررسی شود.

با این حال بر اساس گزارش سایت 9to5google، این قابلیت روی گوشی پیکسل 3 آن‌ها که به اندروید 9 پای مجهز است بدون هیچ مشکلی اجرا شده، اما روی یک گوشی پیکسل 3 دیگر که از اندروید Q استفاده می‌کند و یک گوشی پیکسل 2 ایکس ال اجرا نشده است.

هنوز مشخص نیست که این قابلیت در دسترس عموم قرار خواهد گرفت یا فقط یک تغییر آزمایشی موقت بوده است. اما به هرحال این یک قابلیت بسیار کاربردی است که در واقع می‌تواند استفاده از دستیار صوتی گوگل را بدون استفاده از فرامین لمسی ممکن کند. بعلاوه چون این دستیار هوشمند یکی از اپ‌های گوگل به شمار می‌رود می‌توان گفت که مخصوص به گوشی‌های پیکسل نبوده و احتمالا روی تمام دستگاه‌های اندرویدی اجرا خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی