ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عرضه هیوندای سوناتا با پنل خورشیدی سقفی؛ قدم تازه کره ای ها در ساخت خودروهای سبز

از پیش مشخص شده بود که هیوندای نسل هشتم سوناتای هیبریدی را با پنل خورشیدی راهی بازار خواهد کرد. حال اندکی پس از انتشار خبر تجهیز این نسخه به تکنولوژی کنترل فعال تعویض (ASC)، هیوندای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۵

از پیش مشخص شده بود که هیوندای نسل هشتم سوناتای هیبریدی را با پنل خورشیدی راهی بازار خواهد کرد. حال اندکی پس از انتشار خبر تجهیز این نسخه به تکنولوژی کنترل فعال تعویض (ASC)، هیوندای جزئیات بیشتری را در رابطه با پنل خورشیدی نیز منتشر کرده است.

هیوندای سوناتای هیبریدی

به گفته کره ای ها پنل نصب شده روی سقف سوناتای هیبریدی در یک سال انرژی لازم برای پیمایش 808 مایل (1300 کیلومتر) مسافت را در باتری ذخیره می کند؛ به عبارت دیگر این خودرو خواهد توانست روزانه با شش ساعت قرار گرفتن در زیر نور آفتاب تا 2.21 مایل (3.5 کیلومتر) را با انرژی دریافتی از نور خورشید پشت سر بگذارد. ناگفته پیداست که این رقم بستگی به شرایط جوی خواهد داشت.

2020-hyundai-sonata-hybrid (3)

نیروبخش سوناتای هیبریدی یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر از خانواده اسمارت استریم خواهد بود. این موتور می تواند 150 اسب بخار قدرت و 188 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور الکتریکی نصب شده در این خودرو نیز 51 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد.

2020-hyundai-sonata-hybrid (4)

وظیفه انتقال قدرت در هیوندای سوناتای هیبریدی را گیربکس 6 سرعته خودکار بر عهده دارد. آنطور که خودروساز کره ای مدعی شده، این خودرو در هر صد کیلومتر تنها 4.97 لیتر سوخت مصرف می کند. این رقم البته مربوط به مدلی است که از رینگ های 16 اینچی بهره می برد. در صورت سفارش رینگ های 19 اینچی میزان مصرف سوخت به 5.23 لیتر افزایش می یابد.

2020-hyundai-sonata-hybrid (4)

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، تکنولوژی تعویض فعال دنده (ASC) یکی دیگر از ویژگی های مهم سوناتای هیبریدی خواهد بود. به لطف این تکنولوژی زمان تعویض دنده تا 30 درصد کاهش پیدا کرده و ضمن بهبود میزان مصرف سوخت، لذت رانندگی نیز بیشتر می شود. سیستم ASC هیوندای در هر ثانیه 500 بار بر تعویض دنده نظارت نموده و "سرعت چرخش جعبه دنده را برای تعویض سریع تر به طور دقیق تنظیم می کند."

2020-hyundai-sonata-hybrid (2)

نسخه هیبریدی هیوندای سوناتای 2020 با فاکتورهایی مثل خطوط افقی و حفره دار جلوپنجره، اسپویلر کوچکی که به شکلی زیبا بین چراغ های عقب قرار گرفته و رینگ های ایرودینامیک اختصاصی از سایر نسخه ها قابل تشخیص است.

سوناتا هیبریدی با طیف گسترده ای از تجهیزات کمکی راننده به فروش خواهد رسید که از مهم ترین آنها می توان به سیستم پیشگیری از برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده یا دوچرخه سوار و ترمز خودکار و همچنین سیستم حفظ خودرو در وسط خطوط اشاره کرد.

b89c5cd1-2020-hyundai-sonata-hybrid-5

کلید دیجیتال با اپلیکیشن مخصوص موبایل دیگر قابلیت مهم سوناتای هشتم است که به واسطه آن می توان از راه دور درها را قفل یا باز کرده و موتور را روشن کرد.

گفتنی است هیوندای تایید کرده که نسخه N این نسل از سوناتا را نیز با 275 اسب بخار قدرت توسعه می دهد. این کمپانی قول داده سدان محبوب خود را در نسخه هایی گوناگون به فروش برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی