ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2020-hyundai-sonata-16-turbo-coming-to-seoul-motor-show_14
خودرو

هیوندای با تکنولوژی کنترل فعال تعویض دنده عملکرد گیربکس را بهبود می دهد

گروه هیوندای موتور اخیرا اعلام کرده گام بسیار بزرگی را در زمینه بهبود سیستم انتقال قدرت خودروهای هیبریدی برداشته است. این گروه که از برندهای هیوندای، کیا و جنسیس تشکیل شده، تکنولوژی خود را "اولین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

گروه هیوندای موتور اخیرا اعلام کرده گام بسیار بزرگی را در زمینه بهبود سیستم انتقال قدرت خودروهای هیبریدی برداشته است. این گروه که از برندهای هیوندای، کیا و جنسیس تشکیل شده، تکنولوژی خود را "اولین در جهان" نامیده و افزوده به لطف آن تعویض دنده در خودروهای هیبریدی بهینه تر از قبل خواهد شد.

تکنولوژی یا سیستم ابداعی هیوندای موتور کنترل فعال تعویض (Active Shift Control) یا به اختصار ASC نام دارد. کره ای ها مدعی هستند این تکنولوژی زمان تعویض دنده در مدل های هیبریدی را تا 30 درصد کاهش داده و ضمن بهبود میزان مصرف سوخت، لذت رانندگی را نیز بیشتر می کند.

سیستم ASC هیوندای در هر ثانیه 500 بار بر تعویض دنده نظارت نموده و "سرعت چرخش شفت جعبه دنده را برای تعویض سریع تر به طور دقیق تنظیم می کند."

6f68a847-hyundai-kia-active-shift-control-1-768x514

سیستم پیشرفته هیوندای به موتور الکتریکی خودروهای هیبریدی اجازه می دهد کنترل تعویض دنده را از طریق اجرای یک منطق نرم افزاری جدید در واحد کنترل هیبرید (Hybrid Control Unit) در اختیار بگیرد.

da029777-hyundai-kia-active-shift-control-2-768x408

با هماهنگ سازی سرعت چرخش موتور و گیربکس ، زمان تعویض دنده از 500 میلی ثانیه به 350 میلی ثانیه تقلیل می یابد که معادل بهبود تقریبا 30 درصدی است. در کنار افزایش سرعت، هیوندای قول داده که تعویض دنده ها در مقایسه با گیربکس های استاندارد کنونی نرم تر خواهند بود.

نسخه هیبریدی هیوندای سوناتای جدید اولین خودرویی است که به سیستم کنترل فعال تعویض مجهز خواهد شد. بعد از این سدان پرطرفدار، انتظار می رود سایر مدل های هیبریدی هیوندای و کیا نیز از سیستم پیشرفته ASC بهره مند شوند.

هیوندای

کیونگ جون چانگ (Kyoung Joon Chang) مدیر بخش سیستم کنترل پیشرانه گروه هیوندای موتور در این باره گفته:

توسعه نخستین تکنولوژی ASC جهان یک نوآوری قابل توجه است که کنترل دقیق موتور و گیربکس خودکار را میسر می سازد. این تکنولوژی نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود، بلکه تجربه مشتریان از لذت رانندگی را نیز ارتقا می دهد.

ناگفته نماند کره ای ها معتقدند به دلیل کاهش ساییدگی هنگام تعویض دنده، تکنولوژی ASC عمر گیربکس را نیز افزایش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی