ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ چی کو: سال 2020 سه مدل آیفون 5G خواهیم داشت

اپل اولین شرکتی نیست که می خواهد وارد دنیای 5G شود اما مثل همیشه با قدرت به این عرصه قدم می گذارد. مینگ-چی کو تحلیلگر باسابقه دنیای تکنولوژی در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرده ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

اپل اولین شرکتی نیست که می خواهد وارد دنیای 5G شود اما مثل همیشه با قدرت به این عرصه قدم می گذارد. مینگ-چی کو تحلیلگر باسابقه دنیای تکنولوژی در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرده که در سال 2020 سه مدل آیفون 5G خواهیم داشت.

نسل پنجم شبکه موبایل یا همان 5G در سرتاسر جهان در حال پیاده سازی است و شرکت های سازنده تلفن همراه هم تمام تلاش خودشان را می کنند تا در این بخش پیشگام باشند. تاکنون شرکت هایی نظیر سامسونگ، هواوی و بسیاری از شرکت های چینی از گوشی های سازگار با این فناوری رونمایی کرده اند، ولی حتی امسال هم خبری از آیفون 5G نیست.

مینگ-چی کو ماه قبل اعلام کرد دو مدل آیفون پریمیوم سال آینده با نمایشگرهای 5.4 و 6.7 اینچی از فناوری 5G پشتیبانی می کنند ولی یک مدل ارزان تر با صفحه 6.1 اینچی فقط با شبکه LTE سازگار خواهد بود. حالا در گزارش جدید، کو مدعی شده هر سه مدل آیفون سال 2020 به مودم های 5G مجهز می شوند.

کو در گزارش خود آورده است که «اپل پس از خرید کسب و کار مودم های موبایل اینتل، منابع بیشتری برای توسعه آیفون 5G در اختیار دارد». طبق پیش بینی او، قیمت گوشی های اندرویدی سازگار با 5G هم تا سال آینده کاهش زیادی خواهد داشت.

تکنولوژی Face ID

سه روز قبل خبر خرید کسب و کار مودم موبایل اینتل توسط اپل به مبلغ یک میلیارد دلار به شکل رسمی اعلام شد، اما به عقیده کارشناسان دنیای تکنولوژی این شرکت هنوز آمادگی کافی برای استقلال از کوالکام را ندارد. حتی برخی معتقدند اپل تا سال 2021 نمی تواند برای محصولات خودش مودم تولید کند.

طبق انتظار کو، بیشتر گوشی های اندرویدی از شبکه 5G در فرکانس زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند اما با شبکه امواج میلیمتری سازگار نیستند. برگ برنده اپل در مسابقه 5G پشتیبانی از انواع شبکه ها خواهد بود تا کاربران تمایل بیشتری برای پرداخت هزینه گزاف آیفون 5G داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی