ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کتاب خاطرات ادوارد اسنودن شهریور امسال به بازار عرضه می‌شود

کتاب خاطرات ادوارد اسنودن که با افشای اسناد محرمانه از سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) سر زبان ها افتاد، ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد. ادوارد اسنودن دیروز (1 آگوست) با انتشار توییتی که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

کتاب خاطرات ادوارد اسنودن که با افشای اسناد محرمانه از سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) سر زبان ها افتاد، ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.

ادوارد اسنودن دیروز (1 آگوست) با انتشار توییتی که در آن نوشته بود «یک کتاب نوشته ام» فالورهای 4 میلیونی خود را در جریان انتشار کتاب بعدی خود قرار داد. او همراه توییت خود یک ویدیو هم آپلود کرد و در آن از کار کردن برای دولت آمریکا ابراز پشیمانی کرد.

کتاب خاطرات ادوارد اسنودن با عنوان Permanent Record که ترجمه تحت الفظی آن سند دائمی می شود، 17 سپتامبر (26 شهریور) توسط انتشارات مک میلن (Macmillan Publishers) به قفسه کتابفروشی ها راه خواهد یافت.

اسنودن در این کتاب به شرح خاطرات خود از زمان حضور در سازمان امنیت ملی آمریکا و حوادثی که نهایتا منجر به جدایی او از این سازمان و افشای اسناد محرمانه شد می پردازد.

اسنودن که عضو گروه ها و سازمان های حقوق بشری متعدد است، از طریق ویدیو کنفرانس در مورد موضوعاتی مثل نظارت دولت آمریکا، نقض حقوق بشر و دموکراسی غربی برای طرفدارانش سخنرانی می کند.

او از سال 2016 رییس بنیاد آزادی مطبوعات است. فیلم مستند «سیتیزن فور» Citizenfour که بر در مورد او ساخته شده سال 2014 جایزه اسکار بهترین فیلم مستند را دریافت کرد.

مدیر انتشارات مک میلن در مورد اسنودن می گوید:

«ادوارد اسنودن در حالیکه که تنها 29 سال سن داشت تصمیم گرفت آینده خود را فدای کشورش کند. او شجاعت بزرگی برای انجام چنین کاری داشته. چه دوستش داشته باشید چه نه، او بخشی به یادماندنی از تاریخ آمریکاست.»

روسیه تا سال 2020 به اسنودن پناهندگی داده و او اکنون در شهر مسکو زندگی می کند. او سال 2012 و بعد از افشای اسناد محرمانه به خبرنگاران هنگ کنگی، به روسیه پناهنده شده بود. آمریکا بارها برای باز پس گیری اسنودن و محاکمه او در خاک آمریکا تلاش کرده است. در صورتی که محاکمه شود، احتمالا به حبس ابد محکوم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی