ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل اسیستنت
تکنولوژی

گوگل اسیستنت حالا پیام‌های پیام‌رسان‌های شخص ثالث را برای شما می‌خواند

این روزها گوگل اسیستنت در مرکز اکوسیستم گوگل قرار دارد، به همین خاطر است که غول مانتین ویو هر روز وظایف بیشتری را به آن می‌سپارد. تازه‌ترین اقدام گوگل در همین راستا، ارائه قابلیت خواندن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

این روزها گوگل اسیستنت در مرکز اکوسیستم گوگل قرار دارد، به همین خاطر است که غول مانتین ویو هر روز وظایف بیشتری را به آن می‌سپارد. تازه‌ترین اقدام گوگل در همین راستا، ارائه قابلیت خواندن پیام‌های دریافتی در پیام‌رسان‌ها در این دستیار هوشمند دیجیتالی بوده است.

گوگل اسیستنت تا پیش از این می‌توانست پیامک‌ها و پیام‌های دریافتی در اپلیکیشن هنگ آوتز را برایتان بخواند اما حالا این ویژگی را گسترش داده و پیام‌رسان‌های شخص ثالثی مثل واتس اپ و تلگرام را هم پوشش می‌دهد. به گزارش اندروید پلیس این ویژگی در تعدادی از دیوایس‌های اندرویدی مشاهده شده و به تدریج همگان به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

در حال حاضر این ویژگی از اپلیکیشن‌های واتس اپ، تلگرام، اسلک، دیسکورد و GroupMe پشتیبانی می‌کند اما احتمالا پیام‌رسان‌های بیشتری را هم تحت پوشش خود قرار خواهد داد. نکته خوب اینجاست که به غیر از خواندن پیام‌های دریافتی، می‌توانید پاسخ‌هایتان را نیز برای اسیستنت دیکته کنید که در شرایط خاص مثل رانندگی کردن می‌تواند بسیار مفید ظاهر شود.

گوگل اسیستنت

برای فعالسازی حالت مطالعه پیام‌ها در گوگل اسیستنت کافیست پس از احضار دستیار دیجیتالی فرمان صوتی "Read my messages" را به آن بدهید. سپس برای اپلیکیشن گوگل دسترسی به نوتیفیکیشن‌ها را صادر کنید. با این کار هر مرتبه که فرمان صوتی فوق را به اسیستنت بدهید، فهرستی از آخرین پیام‌های دریافتی در گوشی شما را به نمایش درمی‌آورد که می‌توانند پیامک، پیام واتس اپ، پیام تلگرام یا پیام‌هایی از اپلیکیشن‌های دیگر باشند.

بعد از شنیدن پیام‌ها در صورت تمایل می‌توانید پاسخ خود را برای اسیستنت دیکته کرده یا خودتان کنترل تایپ را بدست بگیرید و پاسخ را به طرف مقابل ارسال کنید. توجه داشته باشید که گوگل اسیستنت فقط پیام‌های متنی را برایتان می‌خواند و اگر پیام دریافتی شما عکس، ویدیو یا موسیقی باشد این موضوع با عبارت "the message just contains an attachment" به اطلاعتان می‌رسد.

انتشار خصوصیتی که از آن صحبت می‌کنیم از امروز آغاز شده، اما احتمالا مدتی به طول بینجامد که به دیوایس مورد استفاده شما برسد. بنابراین بهتر است تا فعال شدن این ویژگی صبور باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی