ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیراندازی ال پاسو
تکنولوژی

کلودفلر پشتیبانی از سایت 8chan را به خاطر ارتباط با کشتار ال پاسو قطع کرد

کلودفلر که از سایت ها در برابر DDoS حمایت می کند، به دنبال تیراندازی ال پاسو پشتیبانی خود از سایت جنجالی 8chan را متوقف کرد. کمپانی کلودفلر (Cloudflare)، یکی از بزرگترین سرویس های میزبانی سرور و CDN آمریکا است. سیستم جهانی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

کلودفلر که از سایت ها در برابر DDoS حمایت می کند، به دنبال تیراندازی ال پاسو پشتیبانی خود از سایت جنجالی 8chan را متوقف کرد.

کمپانی کلودفلر (Cloudflare)، یکی از بزرگترین سرویس های میزبانی سرور و CDN آمریکا است. سیستم جهانی رایانش ابری این شرکت بین بازدید کننده و  سایت مثل یک پراکسی معکوس عمل کرده و در عین افزایش سرعت بارگذاری، احتمال حملات DDoS را کاهش می دهد. این کمپانی حالا تصمیم گرفته سرویس دهی به سایت 8chan را به خاطر نقش آن در ترویج نژادپرستی قطع کند.

8chan سرویسی اجتماعی است که به خاطر فعالیت گسترده افراد نژادپرست بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. چند ماه قبل و پس از حمله تروریستی به مسجدی در نیوزلند نخستین بار نام این سایت به عملیات گروه های افراط‌گرا گره خورد.

 تیراندازی ال پاسو

روز گذشته تیراندازی ال پاسو سر خط خبرها شد که به گفته مقامات تگزاس احتمالا به دلایل نژادی صورت گرفته است. از نظر بسیاری نقش 8chan در این فاجعه که به کشته شدن ۲۰ نفر منجر شد، انکار ناپذیر است. «متیو پرینس»، هم بنیانگذار و مدیرعامل کلودفلر با «منجلاب نفرت» خواندن 8chan گفت:

آنها از قانون تبعیت نمی کنند و همین مساله باعث شده چندین نفر به شکلی تراژیک جان خود را از دست بدهند. هرچند حذف 8chan خشم عمومی نسبت به ما را کاهش می دهد اما دلیل این حجم از سرخوردگی که به نفرت بدل شده را مشخص نمی کند. با اینکار ما مشکل را از جانب خودمان حل کردیم اما چالش اینترنت به قوت خود باقی است.

«فدریک برنان»، بنیانگذار 8chan با تشکر از کلودفلر ابراز امیدواری کرده که این کابوس تمام شود تا او هم در آرامش به طراحی فونت بپردازد. به گفته «کوین رز»، روزنامه نگار نیویورک تایمز، بنیانگذار 8chan پس از گره خوردن نام سایت با سه حمله مسلحانه خواهان غیرفعال شدن آن است.

کلودفلر قبلا هم سابقه قطع پشتیبانی از سایت های دیگر به دلایل مشابه را داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی