ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صادرات تلفن های هوشمند
تکنولوژی

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا: گوشی های 5G خطری برای سلامت انسان ندارند

طبق جدیدترین گزارش کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC)، امواج تلفن همراه 5G برای سلامت انسان مضر نیست. «Ajit Pai» مدیر کمیسیون مذکور که سازمان تحت امر او مسئول پهنای باند و تعیین مقررات رادیویی در ایالات ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

طبق جدیدترین گزارش کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC)، امواج تلفن همراه 5G برای سلامت انسان مضر نیست.

«Ajit Pai» مدیر کمیسیون مذکور که سازمان تحت امر او مسئول پهنای باند و تعیین مقررات رادیویی در ایالات متحده است، روز پنج شنبه با انتشار بیانیه ای بی خطر بودن گوشی های 5G و همچنین فرکانس رادیویی تلفن های هوشمند جدید و قدیمی را اعلام کرد.

این آژانس پس از 6 سال تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیده که تماس با سطوح فعلی امواج رادیویی که از گوشی ها، دکل های مخابراتی، Wi-Fi، روترها و به طور کلی هر وسیله دیگری که از خود امواج رادیویی متصاعد می کند، ضرری برای سلامت انسان ندارد. این آژانس معتقد است طول موج های میلیمتری (mmWave) موجود در شبکه 5G هم بی خطر هستند.

وابستگی عملکرد مغز به کبد انسان

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا با همکاری سازمان غذا و دارو (FDA) و دیگر آژانس های سلامت محدودیت امواج رادیویی را در این کشور تعیین می کند. این سازمان اعلام کرد که سازمان غذا و دارو و دیگر آژانس های سلامتی با نظر این سازمان در مورد بی خطر بودن امواج رادیویی در دیوایس ها موافق هستند.

نگرانی ها و ابهامات متعددی پیرامون مضر بودن تلفن های هوشمند برای سلامت انسان در چند سال گذشته شکل گرفته است. با اینکه گفته می شود امواج موبایل سرطان زا نیستند ولی سال 2011 سازمان جهانی بهداشت گفت که احتمالا تلفن های هوشمند عامل برخی سرطان های مغزی هستند. مطالعات اخیر ارتباطی بین امواج متصاعد شده از گوشی ها یا دکل های مخابراتی با بیماری ها نشان نداده اند.

با ظهور اینترنت 5G که از موج های میلیمتری با فرکانس بسیار بالا (بین 30 تا 300 گیگاهرتز) استفاده می کند، نگرانی ها از خطرناک بودن امواج رادیویی بیش از پیش افزایش یافته است. دلیل اصلی نگرانی افراد، احداث تعداد زیادی دکل مخابراتی کوچک در نزدیکی محل زندگی، مدرسه و کار عنوان شده است. با این وجود کمیسیون ارتباطات فدرال اعتقاد دارد شبکه 5G خطری برای سلامت انسان ندارد.

در همین رابطه:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahyar999
    mahyar999 | ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

    امیدوارم مسئولین بزودی زیرساخت های لازم رو فراهم کنن تا ما هم از اینترنت 5G بهره مند بشیم

مطالب پیشنهادی