ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعرفه روی کالاهای چینی
تکنولوژی

اعتراف دیرهنگام ترامپ: اپل به خاطر تعرفه‌های تجاری از رقبا عقب می افتد

تیم کوک ترامپ را قانع کرده که وضع تعرفه روی کالاهای چینی توان اپل برای رقابت با سامسونگ را می کاهد. رییس جمهور آمریکا و مدیرعامل اپل برای چندمین بار در سال های اخیر با هم دیدار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

تیم کوک ترامپ را قانع کرده که وضع تعرفه روی کالاهای چینی توان اپل برای رقابت با سامسونگ را می کاهد.

رییس جمهور آمریکا و مدیرعامل اپل برای چندمین بار در سال های اخیر با هم دیدار کرده و به گفتگو درباره نبرد تجاری با چین پرداخته اند. طی این دیدار که در باشگاه گلف «بدمینستر» ایالت نیوجرسی برگزار شد، تیم کوک مشکلاتی را که جنگ تجاری با چین برای آنها ایجاد کرده به خوبی برای رییس جمهور آمریکا شرح داد. ترامپ پس از این دیدار به خبرنگاران گفت:

با تیم کوک جلسه خوبی درباره تعرفه ها داشتیم و او به روشنی توضیح داد که سامسونگ به عنوان رقیب اصلی آنها تعرفه ای پرداخت نمی کند چون مقر آنها در کره جنوبی قرار دارد. زمانی که رقیب شماره یک اپل این هزینه را پرداخت نکند، کار برای این شرکت هم سخت خواهد شد. استدلال تیم کوک منطقی بود و من درباره آن فکر خواهم کرد.

تعرفه روی کالاهای چینی

دلیل معافیت سامسونگ این است که بخش قابل توجهی از زنجیره تامین و کارخانه های آن در کره جنوبی و ویتنام واقع شده و به همین خاطر چندان تحت تاثیر نبرد تجاری بین چین و آمریکا قرار نمی گیرد. اپل هم برای فرار از تبعات این مجادلات به فکر انتقال خطوط تولید خود به کشورهای دیگر است.

اکثر محصولات اپل در چین تولید می شود و در نتیجه طی ماه های آینده مشمول تعرفه ۱۰ درصدی خواهند شد. بنا بر جدول زمانبندی فعلی محصولاتی مثل اپل واچ و ایرپاد از ۱۱ شهریور مشمول پرداخت تعرفه می شوند اما این فرایند برای آیفون، آیپد و مک بوک از ۲۴ آذرماه شروع می شود و دلیل آن هم جلوگیری از افزایش قیمت ها در روزهای پایانی سال است.

ترامپ در این جلسه به سرمایه گذاری‌های هنگفت اپل در آمریکا نیز اشاره کرد که ظاهرا به ایجاد ۲.۴ میلیون شغل در این کشور منجر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

    خوم میاد ترامپ با اینگه حرفش حتما باید عملی بشه ولی بسیار منطقیه

مطالب پیشنهادی