ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

قابلیت جستجو و ذخیره نوشته های درون تصاویر به گوگل فوتوز اضافه شد

گوگل قابلیت جدیدی به پلتفرم لنز اضافه کرده و کاربران از این پس می توانند در اپلیکیشن گوگل فوتوز (Google Photos) نوشته های درون تصاویر را جستجو و ذخیره کنند. در آپدیت جدید کاربر می ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

گوگل قابلیت جدیدی به پلتفرم لنز اضافه کرده و کاربران از این پس می توانند در اپلیکیشن گوگل فوتوز (Google Photos) نوشته های درون تصاویر را جستجو و ذخیره کنند.

در آپدیت جدید کاربر می تواند به کمک فناوری تشخیص حروف (OCR) کلمات مورد نظر خود را در عکس ها پیدا کرده و آنها را کپی و در محل دلخواه پیست کند. به گزارش سایت 9to5Google این ویژگی در اندروید، iOS و همچنین نسخه وب قابل استفاده است.

در چهار مرحله ساده می توان عکس را به نوشته تبدیل کرد

در این به روز رسانی کاربردی کاربران می توانند متن مورد نظر را فارغ از بزرگی، کوچکی یا زاویه در هر عکسی جستجو کنند. گفته شده این قابلیت توانایی تشخیص متن در اسکرین شات را هم دارد.

دقت فناوری تشخیص حروف در گوگل لنز بسیار بالاست و می توان از آن استفاده های خوبی کرد؛ مثلاً می توان پسورد طولانی و پیچیده مودم وای وای را به متن تبدیل و ذخیره کرد.

جالب ترین قابلیت این ویژگی که کاربردی ترین آن هم هست، امکان جستجوی متن بدون رفتن به عکس است. این یعنی برنامه نویسان گوگل کاری کرده اند تا تمام گالری در گوگل فوتوز بوسیله فناوری OCR به طور اتوماتیک اسکن شود.

تا پیش از این اپلیکیشن گوگل فوتوز قابلیت تشخیص اشیاء و رویدادها را داشت. همچنین در صورتی که چهره انسانها و حیوانات برچسب خورده بود اپ آنها را تشخیص می داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر
    امیر | ۳ شهریور ۱۳۹۸

    این فوتوز خیلی خوبه لامصب❤️ فقط اگه فیلتر نبود معرکه میشد. البته نمیدونم فیلتره یا تحریم ??‍♂️

مطالب پیشنهادی