ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یوتیوب اشتباهاً این ویدیو را به دلیل خشونت علیه حیوانات حذف کرد [تماشا کنید]

هوش مصنوعی یوتیوب به اشتباه تعدادی از ویدیوهای مبارزه ربات ها را خشونت علیه حیوانات تشخیص داد و آنها را از یوتیوب حذف کرد. ویدیوی حذف شده توسط دانشجوی دانشگاه MIT به نام «Jamison Go» ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

هوش مصنوعی یوتیوب به اشتباه تعدادی از ویدیوهای مبارزه ربات ها را خشونت علیه حیوانات تشخیص داد و آنها را از یوتیوب حذف کرد.

ویدیوی حذف شده توسط دانشجوی دانشگاه MIT به نام «Jamison Go» روی یوتیوب قرار گرفته بود. او در برنامه تلویزیونی مسابقات مبارزه ربات ها موسوم به «BattleBots» شرکت می کند.

یوتیوب پس از حذف ویدیو پیغام زیر را برای او فرستاد:

«ویدیوهایی که به طور آشکارا خشونت علیه حیوانات یا زجر کشیدن آنها را به نمایش بگذارند از یوتیوب حذف خواهند شد.»

ویدیو را ببینید و خودتان قضاوت کنید:

علاوه بر ویدیوی فوق هشت ویدیوی دیگر نیز از کانال این کاربر حذف شده اند. یکی دیگر از کاربران یوتیوب به نام «Sarah Pohorecky» گفته یوتیوب ویدیوهای کانال او را هم به اشتباه حذف کرده است.

یوتیوب سریعاً بعد از این اتفاق با انتشار بیانیه ای حذف ویدیو مبارزه ربات ها را خطای هوش مصنوعی عنوان کرد و گفت در این پلتفرم هنوز قوانین مشخصی برای مبارزه ربات ها نوشته نشده است. پس از اعتراف یوتیوب به این اشتباه، ظاهراً ویدیوهای حذف شده یکی یکی در حال برگشتن هستند.

در هر دقیقه حدود 300 ساعت فایل ویدیویی روی یوتیوب قرار می گیرد

حذف اشتباه ویدیوها از سایت یوتیوب به معضلی برای کاربران تبدیل شده و نیاز به نیروی انسانی را بیش از پیش افزایش می دهد. در هر دقیقه حدود 300 ساعت فایل ویدیویی روی یوتیوب قرار می گیرد بنابراین استفاده از انسان به تنهایی غیرممکن است. یوتیوب می تواند هوش مصنوعی را مامور مدیریت ویدیوهایی که مشکل کپی رایت دارند کرده و ویدیوهای این چنینی را به دست انسانها واگذار کند.

با این حال برنامه نویسان یوتیوب باید فکری به حال هوش مصنوعی این پلتفرم کنند در غیر اینصورت باز هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.

عده ای می گویند احتمالا هوش مصنوعی یوتیوب دچار باگ شده، عده دیگری هم معتقدند ربات ها هم حق زندگی دارند و نباید آنها را زجر داد. شما چه فکر می کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی