ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

طراحان مورتال کامبت چطور اصوات تهوع‌آور این بازی را خلق می‌کنند [تماشا کنید]

بازی مورتال کامبت سال به سال به لطف پیشرفت تکنولوژی با جلوه های گرافیکی بهتر و البته خشن تر به بازار عرضه می شود. همانطور که می دانید در این بازی ضربات تمام کننده بی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

بازی مورتال کامبت سال به سال به لطف پیشرفت تکنولوژی با جلوه های گرافیکی بهتر و البته خشن تر به بازار عرضه می شود. همانطور که می دانید در این بازی ضربات تمام کننده بی رحمانه یا به قول گیمرها فیتالیتی ها (Fatality) بسیار طبیعی و با جزییات فراوان به تصویر کشیده می شوند.

سازندگان برای هر چه طبیعی تر شدن این ضربات تأکید فراوانی بر جلوه های بصری و صوتی می کنند. در این بازی انواع صداهای مشمئزکننده و تهوع آور به طبیعی ترین شکل ممکن ایجاد شده اند. آیا تا به حال از خود پرسیده اید سازندگان چطور توانسته اند این صداها را تا این حد طبیعی خلق کنند؟

اخیراً سایت Vice News سری به استودیوی سازنده بازی مورتال کامبت یعنی ندررلم (NetherRealm) در شیکاگو زده تا جواب سؤال بالا را پیدا کند.

در این دیدار طراح ارشد اصوات بازی یعنی آقای «Stephen Schappler» به شما نشان خواهد داد که آنها نه با سلاخی کردن حیوانات و خونریزی بلکه با اجسامی که روزانه با آنها سر و کار داریم مانند موز، دستگاه شکستن پوست فندق و فلفل دلمه ای (!) صداهای بازی را خلق می کنند.

خودتان ببینید:

بازی مورتال کامبت (Mortal Kombat) برای اولین بار سال 1992 به بازار عرضه شد و از همان اولین نسخه جنجال زیادی به راه انداخت. این بازی با شخصیت پردازی قوی، گرافیک بالا و خشونت ناب و ارضاکننده ای که کمی جنبه فان هم داشت، طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرد.

مورتال کامبت آنقدر خشن بود که در دهه 90 میلادی صدای کنگره آمریکا را درآورد ولی با این وجود ساخت این سری متوقف نشد. تاکنون چندین دنباله و اسپین آف از این بازی ساخته شده و با وجود خشونت فراوان، همچنان در آرشیو هر گیمری پیدا شده و تا به امروز طرفداران دو آتشه خود را حفظ کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • shayan ranjbar
    shayan ranjbar | ۱ شهریور ۱۳۹۸

    خیلییییییی عالی بووود دمتون گرمممم??

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱ شهریور ۱۳۹۸

    خاک تو سرشون اصلا به نسخه ی موبایل توجهی نمی کنند ..من موندم دیگه شما یه بازی رو ساختید می میرید کمی بهترش کنید ..

  • thepjt
    thepjt | ۱ شهریور ۱۳۹۸

    یعنی یک جوری موز خورد که دیگه حالم از هر چی موز هستش به هم خورد ?

مطالب پیشنهادی