ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ب ام و X6 Vantablack معرفی شد؛ سیاه ترین خودروی جهان [تماشا کنید]

کمپانی آلمانی ب ام و در نظر دارد نسل سوم X6 را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال در معرض دید عموم قرار دهد. در کنار مدل استاندارد، باواریایی ها نسخه ای ویژه از این کراس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

کمپانی آلمانی ب ام و در نظر دارد نسل سوم X6 را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال در معرض دید عموم قرار دهد. در کنار مدل استاندارد، باواریایی ها نسخه ای ویژه از این کراس اوور کوپه را با نام وانتابلک (Vantablack) به نمایش خواهند گذاشت.

این نسخه از ب ام و X6 Vantablack همانگونه که از نامش نیز پیداست، از پوشش Vantablack VBx2 بهره می برد. این پوشش نانو رکورددار تاریک ترین ماده بوده و بیش از 99 درصد از نور مرئی را جذب می کند. با این حساب می توان گفت که ب ام و X6 وانتابلک سیاه ترین خودروی جهان بوده و تاریک ترین رنگ را دارد. ب ام و در توسعه این خودرو با شرکت Surrey Nano Systems و آژانس Levitation 29 همکاری کرده است.

bmw-x6-in-vantablack-2019

وانتابلک تیره ترین ماده جهان شناخته می شود

حتما می دانید که خودروسازان معمولا از پوشش های استتاری یا پنل های اضافی برای مخفی کردن جزئیات بدنه مدل های جدید استفاده می کنند. اما ب ام و به روشی جدید متوسل شده و احتمالا با این ایده خواسته به شکلی خلاقانه تر یکی از مدل های X6 را که در آینده راهی بازار خواهد شد، از دیده ها پنهان کند.

bmw-x6-in-vantablack-2019 (3)

تصاویر منتشر شده از X6 وانتابلک حکایت از آن دارند ب ام و در دستیابی به هدف خود کاملا موفق بوده و جزئیات این خودرو تا حد زیادی مشخص نیست.

bmw-x6-in-vantablack-2019 (1)

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم نسل سوم X6 از ظاهری مشابه با نسل قبلی برخوردار بوده و طراحان آن روشی تکاملی در پیش گرفته اند. این کراس اوور کوپه پرطرفدار در دو تریم sDrive40i (دیفرانسیل عقب) و xDrive40i (چهار چرخ محرک) به فروش خواهد رسید.

نیروبخش هر دو تریم یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو است که می تواند 335 اسب بخار قدرت و 447 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

افرادی که خواهان قدرت و هیجان بیشتر باشند، می توانند به سراغ X6 M50i بروند. در زیر کاپوت این تریم موتور 4.4 لیتری V8 باواریایی ها قرار دارد. این موتور 523 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. همه تریم های X6 به گیربکس هشت سرعته خودکار مجهز هستند.

در داخل کابین دو نمایشگر دیجیتال بزرگ را می توان جزو ویژگی های شاخص X6 نامید. این نمایشگرها در قسمت میانی داشبورد و پشت فرمان نصب شده و اندازه ای 12.3 اینچی دارند.

قیمت تریم sDrive40i ب ام و X6 2020 از 65,290 دلار (با احتساب هزینه 995 دلاری حمل و تحویل در مقصد) آغاز می شود. برای تریم چهار چرخ محرک xDrive40i باید 67,595 کنار گذاشت، خرید تریم قدرتمند M50i هم نیازمند پرداخت مبلغ 86,465 دلار است. انتظار می رود این خودرو از نوامبر امسال (آبان ماه) راهی نمایندگی های ب ام و شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی