ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس فتا: شرکت‌های دولتی و خصوصی با توجه به ارتقای امنیت به مردم سرویس‌های آنلاین ارائه کنند

رییس پلیس فتای تهران در پنجمین اجلاس سران وب فارسی کشور اعلام کرد که بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و استارت آپ‌ها خدمات فیزیکی را روی بستر آنلاین به مردم عرضه می‌کنند اما آنها ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۴

رییس پلیس فتای تهران در پنجمین اجلاس سران وب فارسی کشور اعلام کرد که بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و استارت آپ‌ها خدمات فیزیکی را روی بستر آنلاین به مردم عرضه می‌کنند اما آنها به مساله مهمی چون امنیت چندان اهمیت نمی‌دهند و پیشرفت تکنولوژی بدون توجه به پیشرفت و بهبود امنیت، عملکرد درستی نخواهد داشت.

سرهنگ «تورج کاظمی» با اشاره به این نکته که در دهه هشتاد فضای سایبر کمتر آسیب پذیر بود و امروزه با رشد جمعیت آنلاین در کشور که مشمول همه سنین (از کودک تا افراد مسن) می‌شوند این موضوع فزون پیدا کرده است؛ اعلام کرد که نیازهای متعددی در کاربران وجود دارد که باعث رشد جمعیت آنلاین کشور شده است. به گفته کاظمی اما هر کاربری که به فضای سایبر ورود پیدا می‌کند باید بتواند حداقل موارد امنیتی را رعایت کند و این موضوع باید به صورت یک سواد رسانه‌ای در بیاید.

کاظمی معتقد است انتقال خدمات نهادهای گوناگون و استارت آپ‌ها در این بین نیز هم یک وجهه مثبت دارد و هم وجهه منفی. او تصریح می‌کند که امروزه اکثر سازمان‌ها یا نهادها خدمات خود را روی بستر فضای مجازی به مشتریان خود عرضه می‌کنند و نقش تکنولوژی در پیشرفت و تسریع خدمات شهروندی محرز است:

«کسی هم با این موضوع مخالف نیست اما مشکل اینجاست که همین نهادها بدون آنکه نکات امنیتی را رعایت کنند شروع به ارائه خدمات آنلاین می‌نمایند.»

رییس پلیس فتای تهران تاکید دارد که باید حداقل چارچوب‌های امنیتی اولیه در هر پورتالی رعایت شود و نه اینکه ارائه خدمات آنلاین بدون هیچ پوشش امنیتی باشد. او هشدار می‌دهد که در صورت رعایت نکردن اصول اولیه امنیتی، مشکلات زیادی گریبانگیر مجموعه‌ها خواهد بود:

«اساسا در قانون جرائم رایانه‌ای به صراحت آمده که سرقت اطلاعات یا همان سرقت دیتا در صورتی قابل استماع است که ضریب امنیتی یا نکات امنیتی اولیه در سامانه مذکور رعایت شده باشد. اگر سامانه سازمانی بدون رعایت نکات ایمنی مورد حمله قرار بگیرد، این موضوع از نظر قانونی قابل استماع نیست.»

سرهنگ کاظمی همچنین با اشاره به میزان جرائم هفتاد درصدی از حساب‌های بانکی کاربران، تاکید دارد که این موضوع نشان‌دهنده ضعف خدمات بانکداری الکترونیکی در کشور است: «مجرمان سایبری مانند دزدان فیزیکی بیشتر به دنبال منفعت مالی هستند. سیستم‌های بانکداری باید بیش از پیش روی مساله امنیت خود کار کنند و نگذارند که جرمی روی این بسترها رخ دهد.»

رییس پلیس فتای پایتخت اذعان دارد که آگاهی و اطلاع رسانی و همچنین سواد رسانه‌ای درباره امنیت از وظایف بسیاری از نهادهای کشور است و پلیس فتا نیز با توجه به محدودیت‌های خود تلاش خود را برای این اطلاع‌رسانی‌ها کرده است. او اما از دیگر نهادها و سازمان‌ها می‌خواهد که درباره این موضوعات بیشتر اطلاع‌رسانی کنند تا شاهد وقوع جرائم رایانه‌ای کمتری در کشور باشیم. کاظمی همچنین تاکید می‌کند که سازمان‌ها باید به مساله امنیت سامانه‌های اینترنتی خود اهمیت بیشتری بدهند و پیشرفت تکنولوژی بدون توجه به مسائل امنیتی را کاری نادرست می‌داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۷ شهریور ۱۳۹۸

    کل کشور رو ویندوز XP بعد صحبت از امنیت میکنن

مطالب پیشنهادی