ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دانشجوی فلسطینی

دانشجوی فلسطینی هاروارد به خاطر فعالیت دوستانش در شبکه های اجتماعی از ورود به آمریکا بازماند

یک جوان فلسطینی که پذیرش دانشگاه هاروارد را دریافت کرده بود به خاطر فعالیت دوستانش در شبکه های اجتماعی اجازه ورود به آمریکا را دریافت نکرد. Ismail Ajjawi پناهجوی ۱۷ ساله فلسطینی در لبنان که برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

یک جوان فلسطینی که پذیرش دانشگاه هاروارد را دریافت کرده بود به خاطر فعالیت دوستانش در شبکه های اجتماعی اجازه ورود به آمریکا را دریافت نکرد. Ismail Ajjawi پناهجوی ۱۷ ساله فلسطینی در لبنان که برای حضور در دانشگاه به آمریکا سفر کرده بود بعد از چندین ساعت سوال و جواب مقامات اداره مهاجرت آمریکا در رابطه با فرایض دینی اش و همچنین فعالیت دوستانش در شبکه های اجتماعی دیپورت شد.

این نوجوان ظاهرا توانسته بود بورسیه Hope Fund سازمان غیرانتفاعی Amideast را برای دوره لیسانس دریافت کند که اجازه حضور در آن را پیدا نکرد.

مایکل مک کارتی سخنگوی سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در این باره گفت که بر پایه اطلاعات به دست آمده در جریان بازجویی ها مشخص شد که Ajjawi مجاز نیست وارد آمریکا شود. مرزبانی آمریکا موظف است ایمنی و بی خطر بودن کالاها و افرادی که وارد خاک آمریکا می شوند را بررسی کند و از این بابت اطمینان حاصل نماید.

Ajjawi اما در این باره گفت که ماموران اداره مهاجرت آمریکا ساعت ها از او بازجویی کردند و یک نفر از آنها حتی درخواست کرد که گوشی و لپتاپش را برای انجام بررسی های بیشتر قفل گشایی کند.

بعد از پنج ساعت بازجویی ها تمام شد و از من خواستند وارد اتاقی شوم تا بدنم را اسکن کنند. مامور اداره مهاجرت پست هایی علیه آمریکا را در صفحه دوستانم در شبکه های اجتماعی پیدا کرد.

دانشجوی فلسطینی

این جوان فلسطینی با ارسال ایمیلی به نشریه دانشگاه هاروارد خبر داد که در مصاحبه با مامور اداره مهاجرت گفته است هیچ پست سیاسی روی صفحاتش در شبکه های اجتماعی ندارد و نباید مسئولیت فعالیت های مجازی دیگران را بر گردن او بیاندازند. به دنبال این اتفاق ویزای Ajjawi باطل شده و او حالا به لبنان بازگشته است.

سال گذشته درخواست ۳۷ هزار مسلمان برای دریافت ویزای آمریکا رد شد

جیسون نیوتن مدیر ارتباطات رسانه ای هاروارد در این باره گفت که دانشگاه مشغول همکاری با خانواده این دانشجو و مقامات مربوطه است و تلاش می کند مشکل را حل کند تا او بتواند به همکلاسی هایش ملحق شود.

گفتنی است از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون بالغ بر یکصد جوان فلسطینی از کرانه باختری، غزه، لبنان و اردن با کمک موسسه Amideast بورسیه Hope Fund را برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا دریافت کرده اند.

ماه گذشته لارنس باکو رئیس دانشگاه هاروارد با ارسال نامه ای به مایک پمپئو وزیر کشور آمریکا نسبت به تاخیرهای اخیر در ارائه ویزا به این دانشجویان و دیپورت شدنشان ابراز نگرانی کرد.

در سال ۲۰۱۸ میلادی وزارت کشور آمریکا بالغ بر ۳۷ هزار درخواست ویزا را به خاطر محدودیت های ترامپ برای مسلمانان رد کرد این در حالیست که یک سال قبل یعنی در سال ۲۰۱۷ کمتر از هزار مورد از این درخواست ها رد شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Digik
    Digik | ۸ شهریور ۱۳۹۸

    اخبار شرو ور

  • molavy
    molavy | ۷ شهریور ۱۳۹۸

    چقدر احترام میزارن به حریم خصوصی

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۷ شهریور ۱۳۹۸

    خوب كردن، تا وقتي عقايد وحشيانه داشته باشن بايد از همه جا محروم باشن، يك ماه نشده كه يك پناهنده فلسطيني-سوري يك آلماني رو با شمشير تو المان سلاخي كرد?
    عكساشو ديديم ما اينجا مو به تنمون سيخ شد
    اونايي كه به اينا پناه ميدن جاي خودشون دارن

    • Arash Eskandari
      Arash Eskandari | ۷ شهریور ۱۳۹۸

      دلیل نمیشه که فکر کنید اونم مثل یارو توی آلمان باشه

    • Alirezakh۰۷
      Alirezakh۰۷ | ۷ شهریور ۱۳۹۸

      چه ربطی داره توی هر قشری ادمای مختلفی وجود داره، دلیل نمیشه همشون و... اینجوری باشن.!

مطالب پیشنهادی