ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس بلاکچین تلگرام با اتریوم سازگار خواهد بود

بر اساس ادعای یکی از استارتاپ‌های حوزه تکنولوژی که برای تلگرام ابزار مختلف توسعه می‌دهد، پروژه جدید بلاکچین تلگرام با اتریوم سازگار خواهد بود. این شرکت قرار است یکشنبه این هفته کدهایی روی بستر Telegram Open ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

بر اساس ادعای یکی از استارتاپ‌های حوزه تکنولوژی که برای تلگرام ابزار مختلف توسعه می‌دهد، پروژه جدید بلاکچین تلگرام با اتریوم سازگار خواهد بود.

این شرکت قرار است یکشنبه این هفته کدهایی روی بستر Telegram Open Network به اجرا در بیاورد که به منزله یک اجرای آزمایشی خواهد بود. پروژه بلاکچین تلگرام در تاریخ 9 آبان (31 اکتبر) به صورت رسمی راه‌اندازی می‌شود.

TON Labs که یک استارتاپ حوزه تکنولوژی است و توسط سرمایه‌گذاران بخش فروش توکن (رمزارز) تلگرام اداره می‌شود، در حال ساخت ابزاری برای توسعه‌دهندگان است تا برای کار روی شبکه جدید به آن‌ها کمک کند. یکی از این ابزار کامپایلر Solidity است که به اپلیکیشن‌های غیر متمرکز اتریوم اجازه می‌دهد تا روی TON هم اجرا شوند.

بلاکچین تلگرام

قرار است TON تا تاریخ 9 آبان به اجرا در بیاید و در غیر این صورت تلگرام باید بر اساس قرارداد کاربری‌اش، هزینه‌ای که سرمایه‌گذاران بخش فروش توکن به این پروژه اختصاص داده‌اند را به آنان بازگرداند. به گفته مدیر TON Labs اجرای آزمایشی روز یکشنبه آخرین تست از سری آزمایشات انجام شده خواهد بود و مهمترین آن‌ها هم تلقی می‌شود.

کدهای مربوط به کلاینت این سرویس پیشتر با سرمایه‌گذاران به اشتراک گذاشته شد و بعد از آن هم به انتشار عمومی رسید. مدیر TON Labs گفته بود که این کلاینت برای کاربران امکان کار با برخی از عملکردهای پایه‌ای بلاکچین TON را فراهم می‌کند.

تلگرام در سال 2018 حداقل 1.7 میلیارد دلار سرمایه برای سیستم بلاکچین مورد انتظارش جمع‌آوری کرد. این شبکه ادعا می‌کند که تراکنش‌های انجام شده در این سیستم بلاکچین از بیتکوین و اتریوم سریعتر خواهد بود و از لحاظ سرعت با ویزا (Visa) برابری خواهد کرد.

در آن زمان خیلی‌ها عقیده داشتند که راه‌اندازی رمزارز اختصاصی توسط تلگرام با نام Gram بلندپروازانه است چرا که هنوز نمونه اولیه مناسبی هم برای آن توسعه داده نشده است. با این حال چنین موضوعی تلگرام را از دنبال کردن این پروژه باز نداشت و حالا این شرکت به سرمایه‌گذارانش در این حوزه قول داده که تا دو ماه آینده این سرویس را به صورت عمومی اجرا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی