ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: اپل تا سال آینده تاچ آی دی را به زیر نمایشگر آیفون انتقال می دهد

براساس گزارشی که روز گذشته بلومبرگ منتشر کرد اپل ظاهرا مشغول آماده سازی یک سنسور تاچ آی دی جدید برای استفاده زیر نمایشگر آیفون های ۲۰۲۰ است و آن را تا پاییز آینده آماده می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

براساس گزارشی که روز گذشته بلومبرگ منتشر کرد اپل ظاهرا مشغول آماده سازی یک سنسور تاچ آی دی جدید برای استفاده زیر نمایشگر آیفون های ۲۰۲۰ است و آن را تا پاییز آینده آماده می کند.

گزارش بلومبرگ حکایت از آن دارد که سنسور مذکور در کنار سیستم احراز هویت فیس آی دی و قفل نرم افزاری مرسوم در آیفون ها به کار گرفته می شود تا کاربران بتوانند بر حسب سلیقه و خواست خود با کمک چهره یا اثرانگشت فرایند احراز هویت و قفل گشایی گوشی را انجام دهند.

در این گزارش همچنین اشاره شده که اضافه کردن این قابلیت تازه به آیفون ها ممکن است تا سال ۲۰۲۱ به طول بیانجامد که این در واقع یادآور جدول زمانی مورد اشاره توسط مینگ-چی کو است که پیشتر گفته بود اپل آیفون جدیدی را همراه با تاچ آی دی و فیس آی دی در سال ۲۰۲۱ عرضه می کند.

گفته می شود اپل هم اکون همکاری هایی را با تامین کنندگان خود آغاز کرده و نمونه های اولیه عملیاتی از این آیفون ها را هم ساخته اما مشخص نیست که آیا این شرکت توانایی تولید فناوری مذکور در مقیاس انبوه را دارد یا خیر (دست کم برای نسل آتی آیفون ها).

حضور تاچ آی و فیس آی دی در کنار هم راحتی کلی برای قفل گشایی آیفون ها و همچنین سرعت انجام این کار را بالا می برد؛ صرفا کافیست کاربر اثرانگشتان خود و همچنین تصویر چهره اش را در گوشی ثبت کند و آنگاه آیفون به محض آنکه هرکدام از تکنولوژی های یاد شده موفق به احراز هویت فرد شدند در کمترین زمان قفل گشایی می شود. این یعنی تاچ آی دی ضعف های فیس آی دی را برطرف می کند و بالعکس.

تاچ آی دی

برای مثال در مواردی که کاربر روسری یا کلاه ماسک اسکی داشته باشد فیس آی دی کارایی خود را از دست می ده و در نتیجه کاربر میتواند با کمک اثرانگشت گوشی خود را قفل گشایی کند. از آنطرف افرادی که دچار بیماری های پوستی نظیر پزوریازیس هستند هم نمی توانند با کمک اثرانگشت گوشی خود را قفل گشایی کنند و در نتیجه صرفا باید از سیستم فیس آی دی استفاده کنند.

به همین نحو گاهی پیش می آید که کاربر تمایل دارد آیفون خود را روی میز بگذارد و از آن استفاده نماید. در این شرایط فیس آی دی عملکرد چندان خوبی از خود نشان می دهد و گزینه مناسبی برای قفل گشایی نخواهد بود و در عوض تاچ آی دی این نقص را برطرف می کند. تاچ آی دی در مواردی که انگشتان مرطوب باشند کار نمی کند و در مقابل رطوبت چهره تاثیری در عملکرد فیس آی دی ندارد.

تاچ آی دی

بنابراین اپل با قرار دادن سنسور تاچ آی دی در زیر نمایشگر آیفون میتواند طراحی بدون حاشیه سری ایفون X را حفظ کند و همزمان تجربه کلی کاربری آنها را نیز بهبود بدهد.

اما در مورد آیفون های ۲۰۱۹ که قرار است هفته آینده معرفی شوند انتظار می رود که شاهد حضور یک سیستم بهبود یافته فیس آی دی باشیم که اینبار زوایای بیشتری را پوشش می دهد، ضمن آنکه دوربین این دستگاه ها نیز به روز رسانی هایی را دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی