ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ چی کو: اپل برای ردگیری اشیاء احتمالا از تکنولوژی UWB استفاده می‌کند

در حالی که اخیرا خبرهایی در مورد قابلیت ردگیری اشیاء اپل با استفاده از تگ‌ها منتشر شد، حالا مینگ چی کو تحلیلگر مسائل مربوط به این شرکت هم نظرات خود را در این مورد اعلام ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

در حالی که اخیرا خبرهایی در مورد قابلیت ردگیری اشیاء اپل با استفاده از تگ‌ها منتشر شد، حالا مینگ چی کو تحلیلگر مسائل مربوط به این شرکت هم نظرات خود را در این مورد اعلام کرده که می‌تواند درک بهتری از نحوه عملکرد این قابلیت ارائه کند.

بر اساس گفته‌های کو، اپل قرار است از تکنولوژی Ultra Wide Band یا همان فوق پهن باند در سیستم ردگیری اشیاء خود استفاده کند. این تکنولوژی به تگ‌ها اجازه می‌دهد تا عملکرد بهتری نسبت به سایر رقبای این حوزه داشته باشند. در حال حاضر تگ‌ها با بهره‌گیری از بلوتوث LE مکان حدودی شیء را در یک محدوده 5 متری مشخص کرده و به کاربر نشان می‌دهند.

اما با استفاده از UWB، این محدوده به کمتر از یک سوم کاهش پیدا می‌کند، چرا که این تکنولوژی به دو دستگاه سازگار با یکدیگر اجازه می‌دهد تا زمان دقیق رسیدن سیگنال از یک دستگاه به دیگری را محاسبه کنند.

ردگیری اشیاء

مثل تمام تکنولوژی‌های دیگر، محدودیت این استاندارد جدید هم به پشتیبانی هر دو دستگاه از آن بر می‌گردد. با توجه به گفته‌های پیشین کو، هر سه آیفون 2019 اپل از UWB پشتیبانی خواهند کرد اما طبعا این موضوع برای مدل‌های فعلی آیفون صادق نخواهد بود.

در گفته‌های جدید کو در مورد چگونگی پشتیبانی گوشی‌های فعلی آیفون از ردگیری اشیاء حرفی به میان نیامده اما شاید یکی از پاسخ‌های احتمالی به این سوال استفاده از بلوتوث LE باشد. به هر حال احتمالا گوگل در آینده این قابلیت را برای دستگاه‌های دیگر خود هم در نظر خواهد گرفت و مثلا AirPod ها یک کاندیدای حتمی برای آن خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی