ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۳۴ شرکت و سازمان به سامانه شاهکار متصل شدند

پلتفرم سروا به عنوان درگاه ارتباط کسب و کار‌های غیر دولتی به مرکز تبادل ملی داده‌ها در بخش دولتی، ۳ ماه پس از رونمایی، با تقاضای ۸۶ کسب‌وکار برای اتصال روبه‌رو شده و در حال حاضر ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

پلتفرم سروا به عنوان درگاه ارتباط کسب و کار‌های غیر دولتی به مرکز تبادل ملی داده‌ها در بخش دولتی، ۳ ماه پس از رونمایی، با تقاضای ۸۶ کسب‌وکار برای اتصال روبه‌رو شده و در حال حاضر ۳۴ کسب‌وکار برای دریافت خدمات دولتی به آن متصل شده‌اند.

پلتفرم سروا درگاه ارتباط بخش غیردولتی به بخش دولتی است که کسب‌وکارها با کمک آن می‌توانند از داده‌های دولتی استفاده کنند. گزارش سه ماهه نخست بهره برداری این سامانه که از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران منتشر شده، حاکی از آن است که این سامانه تکاملی، به مرور زمان و با مشارکت سازمان‌های دولتی کامل خواهد شد. بر همین اساس از ابتدای رونمایی از این سامانه که در روز جهانی ارتباطات انجام شد و حالا ۳ ماه از آن می‌گذرد، با تقاضای ۸۶ کسب‌وکار برای اتصال و دریافت سرویس موافقت شده و در حال حاضر ۳۴ کسب‌وکار در حال دریافت خدمات دولتی هستند.

سازمان فناوری اطلاعات ایران امروز لیست ۳۴ شرکت و سازمانی که از این طریق به سرویس شاهکار متصل شده‌اند را منتشر کرده است.

سامانه شاهکار
اسامی متقاضیانی که سرویس آنها برقرار شده، در این جدول زیر نمایش داده شده است

اکنون خدمات مربوط به ثبت احوال، شاهکار (احراز هویت)، اطلاعات جغرافیایی (GNAF) و خدمت بنیاد شهید و ایثارگران روی این سامانه ارائه می‌شود. همچنین تا انتهای شهریورماه خدمات مربوط به آموزش‌های فنی حرفه‌ای (مانند تایید مدرک فنی حرفه‌ای) نیز به این سامانه اضافه خواهد شد.

نکته قابل توجه آنکه به منظور حفظ حریم خصوصی و حفاظت از حقوق شهروندی لازم است تا از گسترش بی‌مورد و احراز هویت‌های غیرضروری جلوگیری شود، به همین دلیل در ارائه این خدمت نیاز به تاییدیه ضرورت احراز هویت نیز وجود دارد و بدیهی است که به تمامی کسب‌وکارها چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود. متقاضیان دریافت سرویس از سامانه ملی تبادل اطلاعات با بخش غیر دولتی (سروا) می‌توانند درخواست خود را به صورت مکتوب به سازمان فناوری اطلاعات ایران ارسال کنند.

سامانه شاهکار
شرکت‌هایی که در مرجله عقد قرارداد و اتصال به سامانه شاهکار هستند

«امیر ناظمی»، رییس سازمان فناوری اطلاعات سال گذشته و در گفتگو با دیجیاتو اشاره کرده بود که ارائه سامانه شاهکار به ۱۰ اپلیکیشن برتر و پربازدید ایرانی در مراحل آزمایشی خود قرار دارد و حتی قرار است این امکانات در اختیار پیام‌رسان‌های بومی مانند سروش و گپ هم قرار بگیرد. به باور او، استفاده از این سامانه می‌تواند به هوشمندسازی زندگی شهری کمک بسزایی کند. ناظمی در رابطه با استفاده استارت‌آپ‌ها از سامانه شاهکار به دیجیاتو گفته بود که بهره‌گیری بهینه از دیتا‌ها به خلاقیت و هوشمندی صاحبان کسب‌وکارها برمی‌گردد و در اقداماتی نظیر راه‌اندازی وای‌فای عمومی توسط شهرداری و کسب و کارهای فین‌تک‌ها می‌توانند بسیار کارآمد باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸

    یه توضیحی میدادید که اصلا چی هست این سیستم و کاربردش چیه

مطالب پیشنهادی