ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مصاحبه با ولادیمیر پوتین جعلی به لطف تکنولوژی دیپ فیک [تماشا کنید]

محققان MIT از نوع جدیدی از دیپ فیک رونمایی کردند که می تواند به طور لحظه ای حالات چهره را تغییر دهد. این فناوری در قالب مصاحبه ای طنز آمیز با رییس جمهور روسیه به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

محققان MIT از نوع جدیدی از دیپ فیک رونمایی کردند که می تواند به طور لحظه ای حالات چهره را تغییر دهد. این فناوری در قالب مصاحبه ای طنز آمیز با رییس جمهور روسیه به تصویر کشیده شد.

مجله «MIT Technology Review» که به بررسی فناوری های جدید پرداخته و به موسسه MIT تعلق دارد، روز چهارشنبه در کنفرانس EmTech یک میهمان ناخوانده داشت: «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه. البته این فرد ولادیمیر پوتین واقعی نبود و فقط حالات چهره آن به لطف تکنولوژی دیپ فیک به شکل رییس جمهور روسیه درآمده بود.

در این برنامه «Gideon Lichfield»، سردبیر مجله که در دو نقش ظاهر می شد، به مصاحبه با رییس جمهور خیالی روسیه پرداخت که در ادامه ویدیوی جالب آن را می بینید:

در طول مصاحبه مجری برنامه سوالاتی طنز آمیز در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2020 آمریکا و دیپ فیک می پرسد. با اینکه چهره پوتین جعلی شباهت زیادی با مدل اصلی ندارد، ولی با این حال راضی کننده از آب درآمده و عملکرد این تکنولوژی را در تغییر لحظه ای حالات چهره نشان می دهد.

پیشرفت تکنولوژی دیپ فیک نگرانی مقامات آمریکایی را در پی داشته است. کنگره آمریکا بعد از انتشار ویدیوهای دیپ فیک از «نانسی پلوسی» (Nancy Pelosi)، رییس مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقاتی را در این رابطه شروع کرد. مقامات آمریکایی نگران اثرگذاری این تکنولوژی در انتخاب ریاست جمهوری سال 2020 هستند.

شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر نیز موظف به شناسایی سریع ویدیوهای دیپ فیک و حذف آنها شده اند. از این فناوری برای کلاهبرداری هم استفاده شده و در یکی از آخرین موارد کلاهبرداران با جعل صدا موفق به سرقت 200 هزار دلاری شدند.

دیپ فیک از ترکیب دو عبارت یادگیری عمیق یا «دیپ لرنینگ» (Deep Learning) و «فیک» (Fake) ایجاد شده است. در این تکنولوژی هوش مصنوعی به کمک الگوریتم های پیچیده چهره شخص را با فرد دیگر جا به جا می کند. پیشرفت روز افزون این فناوری باعث شده تا تشخیص ویدیوهای جعلی دشوار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pod5g
    pod5g | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    به تنها کسی که شبیه نبود پوتین بود

  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    سلام

    کلا این تکنولوژی دیپ فیک هیچ استفاده مثبتی نداره و فقط استفاده های منفی داره
    باید قبل از اینکه فراگیر بشه جلوش گرفته بشه حتی اگر مسئله کشتن شخص استفاده کننده باشه

    شاید به این نظرم بد جواب بدید یا منفی بدید ولی من نمی تونم استفاده ی مثبتی برای این تکنولوژی در نظر بگیرم اگر کسی گزینه ای توی ذهنش هست بگه

مطالب پیشنهادی