ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نتایج نظر سنجی گسترده آئودی: بازار کوچک مشتریان علاقه مند به خودروهای خودران

فناوری خودران این روزها بسیار مورد توجه بوده و از خودروسازان بزرگ گرفته تا استارتاپ های کوچک، شرکت های زیادی در این زمینه مشغول تحقیق و توسعه هستند. آئودی یکی از خودروسازان مطرحی است که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

فناوری خودران این روزها بسیار مورد توجه بوده و از خودروسازان بزرگ گرفته تا استارتاپ های کوچک، شرکت های زیادی در این زمینه مشغول تحقیق و توسعه هستند. آئودی یکی از خودروسازان مطرحی است که وارد حوزه فناوری خودران شده و قصد دارد در آینده محصولات خود را به این تکنولوژی مجهز کند.

آئودی AI:ME
کانسپت آئودی AI:ME، این هاچبک مفهومی از سطح چهارم فناوری خودران بهره می برد

به منظور ارزیابی میزان آمادگی بازار برای پذیرش اتومبیل های خودران، آئودی اخیرا با همکاری انستیتوی Ipsos یک تحقیق جالب انجام داده و نتایج آن را در اختیار رسانه ها قرار داده است.

بر اساس نتایج این تحقیق، افراد جوان، تحصیل کرده و با درآمد بالا بیش از بقیه اقشار نسبت به تکنولوژی خودران علاقه مند بوده و مشتاقانه تر منتظر اتومبیل های بدون راننده هستند. در مقابل، افرادی با میزان تحصیلات و درآمد پایین تر علاقه چندانی به چنین اتومبیل هایی نداشته و نسبت به آنها بی تفاوت هستند.

شاید در نگاه نخست این نتیجه گیری چندان عجیب به نظر نرسد، اما نکته نهان در این میان این است که تعداد افراد جوان و تحصیلکرده و ثروتمند نسبت به عمده خریداران بازار خودرو چندان قابل توجه نیست و از این رو می توان حدس زد که برخلاف گمانه زنی های اولیه، فناوری خودران حداقل در شرایط فعلی، نمی تواند در زمره اولویت های تمامی مشتریان باشد.

تحقیق مشترک آئودی و Ipsos از بین 21 هزار نفر از شهروندان 9 کشور مختلف انجام شده است. بخش اعظمی از این افراد گفته اند که ایمنی، مهم ترین فاکتور در پذیرش اتومبیل های خودران بوده و بعد از تایید این موضوع با انجام تست های مختلف، نسبت به استفاده از آنها تمایل پیدا خواهند کرد.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه بیشتر کسانی که جامعه آماری تحقیق آئودی و Ipsos را تشکیل می دهند، گفته اند دوست دارند امکان در اختیار گرفتن کنترل خودرو در مواقع لازم برای آنها فراهم باشد.

شرکت آئودی افزوده در رابطه با اتومبیل های خودران، عموم مردم را می توان به پنج دسته کلی تقسیم بندی کرد. رانندگان شکاک یکی از این دسته ها هستند که دوست دارند کماکان به تکنولوژی های کنونی وفادار باقی مانده و تنها در صورت فراگیر شدن اتومبیل های خودران به سراغ آنها بروند.

دسته دوم کسانی هستند که نسبت به ایمنی این نوع از وسایل نقلیه تردید دارند. این دسته مدتی را در انتظار بسر خواهند برد تا ببینند نتایج تست ها چگونه خواهد بود.

دسته سوم را اشخاصی با ذهن باز تشکیل می دهند. این دسته نسبت به مزایای اتومبیل های خودران واقف هستند، اما با این حال دوست دارند سطحی از کنترل خودرو را در اختیار داشته باشند.

کسانی که دوست دارند همواره به طرق مختلف طبقه اجتماعی خود را به رخ کشیده و از مدهای جدید پیروی کنند، در دسته چهارم جای می گیرند. این گروه از اتومبیل های خودران به عنوان ابزاری برای نشان دادن جایگاه و سبک زندگی برتر خود استفاده خواهند کرد.

دسته پنجم نیز به افرادی تعلق دارد که به تکنولوژی های نوین بسیار علاقه مند هستند. این دسته از آنجایی که کمابیش اطلاعاتی درباره اتومبیل های خودران دارند، نسبت به استفاده از آنها تردیدهای کمتری خواهند داشت.

این درحالیست که براساس یک نظر سنجی تازه، مشخص شده که 40 درصد مردم آمریکا بر این تصورند که خودروهای برقی نیازمند مراجعه به پمپ بنزین هستند. بنابراین می توان گفت راه زیادی برای اطلاع رسانی گسترده و آشنایی عموم افراد با فناوری خودران باقی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۸ مهر ۱۳۹۸

    شما هم یه نظر سنجی بزارین ببین کسی مطالبتون رو میپسنده یا نه؟البته اگه کسی باشه رآی بده :))

مطالب پیشنهادی