ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل باید برای بعضی از قطعات مک پرو تعرفه 25 درصدی بپردازد

دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا درخواست اپل برای معافیت گمرکی پنج قطعه مک پرو را قبول نکرد. در پی این تصمیم کمپانی کوپرتینویی باید تعرفه 25 درصدی را برای وارد کردن این قطعات از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا درخواست اپل برای معافیت گمرکی پنج قطعه مک پرو را قبول نکرد. در پی این تصمیم کمپانی کوپرتینویی باید تعرفه 25 درصدی را برای وارد کردن این قطعات از چین بپردازد.

به گزارش بلومبرگ، با تصمیم فوق تمامی قطعات وارداتی مد نظر اپل از جمله مدارهای مدیریت پورت های ورودی و خروجی، آداپتور برق، کابل شارژ و سیستم خنک کننده پردازنده مرکزی مک پرو شامل تعرفه 25 درصدی خواهند شد.

کمپانی اپل اوایل مرداد ماه 98 اولین بار درخواست خود را برای معافیت گمرکی چندین قطعه مک پرو به دولت ترامپ ارسال کرد. این قطعات شامل صفحه گرمایشی پردازشگر، یک ماژول پردازشی گرافیکی، فریم و قاب کامپیوتر و همچنین برخی لوازم جانی مثل مجیک ماوس 2 و مجیک ترک پد 2 می شدند. دفتر نماینده تجاری آمریکا اواخر شهریور تعرفه واردات را از روی  10 قطعه برداشت.

مک پرو

خبر رد درخواست اپل برای این پنج قطعه مدت کوتاهی پس از انتشار خبر تولید ورک استیشن مک پرو در شهر آستین ایالت تگزاس آمریکا منتشر می شود. کمپانی کوپرتینویی از سال 2013 مک پرو را در این کارخانه مونتاژ کرده است.

اپل می گوید قطعاتی که در نسل جدید مک پرو به کار رفته اند 2.5 برابر ارزش بیشتری نسبت به قطعات مک پروی نسل قبلی دارد، بنابراین معافیت گمرکی مونتاژ مک پروی نسل جدید در خاک آمریکا را به صرفه می کند.

معافیت گمرکی با توجه به عواملی همچون تولید شدن محصول فقط در چین یا موجود بودن آن در آمریکا یا کشورهای دیگر، اهمیت استراتژیک آن برای اقتصاد چین و همچنین فشاری که روی اقتصاد وارد می کند تعیین می شود.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده دفتر نماینده تجاری آمریکا به دلیل عدم توانایی اپل در اثبات به خطر نیفتادن منافع و اقتصاد آمریکا در پی واردات قطعات ذکر شده، درخواست این شرکت را رد کرده است.

دولت ترامپ به دلیل جنگ تجاری بین آمریکا و چین تعرفه های 25 درصدی را روی قطعات کامپیوتر اعمال کرده است. اوایل مرداد ماه ترامپ با لحنی تند به اپل هشدار داد اگر از اعمال تعرفه ناراضی است، قطعات مک پرو را در خاک ایالات متحده تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی