ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با فریب سیاه پوستان بی خانمان از آنها اسکن چهره تهیه کرده است

طبق گزارشی که روز چهارشنبه این هفته در نشریه نیویورک دیلی نیوز منتشر شد گوگل برای بهبود نرم افزار تشخیص چهره خود به استفاده از اطلاعات رنگین پوستان شامل افراد بی خانمان و دانشجویان روی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

طبق گزارشی که روز چهارشنبه این هفته در نشریه نیویورک دیلی نیوز منتشر شد گوگل برای بهبود نرم افزار تشخیص چهره خود به استفاده از اطلاعات رنگین پوستان شامل افراد بی خانمان و دانشجویان روی آورده است و در ازای اسکن چهره این افراد کارت هدیه ای به مبلغ ۵ دلار به آنها می دهد.

این پروژه در راستای بهبود قابلیت های بیومتریک دستگاه های گوگل از جمله امکان قفل گشایی از طریق چهره برای گوشی های پیکسل کلید خورده است. گوگل در واقع قصد داشته که با جمع آوری دیتا از مردم با بیشینه های مختلف اطمینان حاصل کند که این گوشی ها طیف وسیعی از توناژ های پوستی را شناسایی خواهند کرد.

گوگل برای این منظور با آژانس ستادی Randstad وارد همکاری شده تا با کمک نیروهای موقتی این شرکت اسکن هایی را از چهره افراد تهیه کند. این افراد نیز که به صورت پیمانی برای گوگل کار می کردند به آتلانتا فرستاده شدند تا افراد بی خانمان عموما سیاه پوست و دانشجویان ساکن خوابگاه را پیدا کنند و از آنها اسکن چهره بگیرند.

اسکن چهره

از این پیمانکاران همچنین خواسته شده بود که به سوژه ها نگویند اطلاعاتشان ذخیره سازی خواهند شد و در عوض آنها را به یک بازی سلفی گرفتن دعوت کنند و از این طریق چهره شان را اسکن کنند.

یکی از سخنگویان گوگل در این باره گفته که شرکت متبوعش این ادعاها را شنیده و مشغول بررسی شان است. به گفته او بی صداقتی و عدم دریافت رضایت از مردم در هنگام انجام مطالعات داوطلبانه به مثابه نقض قوانین آن محسوب می شوند.

او در ادامه صحبت هایش گفت:

ما مرتبا تحقیقاتی را به صورت داوطلبانه انجام می دهیم. در مورد تحقیقات اخیر که به جمع آوری نمونه اسکن چهره برای بهبود یادگیری ماشینی مربوط می شد دو هدف را دنبال کردیم: نخست پیشرفت تکنولوژی قفل گشایی پیکسل ۴ از طریق اسکن چهره. و دوم امنیت. قفل گشایی از طریق چهره یک روش امنیتی جدید و البته قدرتمند است و ما میخواهیم مطمئن شویم که این فناوری بیشتریت تعداد از مردم را زیر چتر حفاظتی خود قرار می دهد.

این جنجال خبری در حالی برپا می شود که تنها دو هفته تا رونمایی از سخت افزار جدید گوگل باقی مانده است و این شرکت خود را برای معرفی پیکسل ۴ آماده می کند. البته نخستین باری نیست که یکی از غول های عرصه تکنولوژی در ازای دریافت اطلاعات شخصی کاربران به آنها پول می دهد. اوایل امسال هم گوگل و هم فیسبوک گیفت کارت هایی را در ازای نصب اپلیکیشن هایی با امکان دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران ارائه کردند. آمازون نیز چند ماه پیش با پرداخت ۲۵ دلار به افراد داوطلب از بدن آنها اسکن سه بعدی تهیه می کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Behzad Alavi
    Behzad Alavi | ۱۳ مهر ۱۳۹۸

    بابا بهم یدونه پیکسل ۴ بدن، بیان کلا لخت میشم همه چی رو بررسی کنن

  • سید علی
    سید علی | ۱۲ مهر ۱۳۹۸

    هیچی نیست?
    منتظر ربات های انسان نما باشید?
    اسکن بدن اونم سه بعدی?

مطالب پیشنهادی