ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

360 Invictus
تکنولوژی

هلیکوپتر جنگی Bell 360 Invictus معرفی شد

کمپانی هلیکوپترسازی بل، جدیدترین طرح پیشنهادی خود به نام 360 Invictus را برای جایگزینی هلیکوپتر‌های فعلی ارتش آمریکا معرفی کرده است. این بالگرد، با هدف حملات مخصوص و پیاده کردن نیروها پشت خطوط جنگی ساخته ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

کمپانی هلیکوپترسازی بل، جدیدترین طرح پیشنهادی خود به نام 360 Invictus را برای جایگزینی هلیکوپتر‌های فعلی ارتش آمریکا معرفی کرده است. این بالگرد، با هدف حملات مخصوص و پیاده کردن نیروها پشت خطوط جنگی ساخته خواهد شد.

هلیکوپتر 360 Invictus به عنوان یکی از ۵ طرح معرفی شده برای جایگزینی یگان هلیکوپتر‌های Bell OH-58D نیروی هوایی آمریکا معرفی شده است. این هلیکوپتر در طرح ارتش آمریکا به نام FARA شرکت می‌کند و قرار است با بوئینگ، هواگرد AVX، هواگرد کارم و سیکورسکی به رقابت بپردازد.

از قابلیت‌های بالگرد 360 Invictus می‌توان به سیستم روتور کامل اشاره کرد که با کمک سیستم روتور Bell 525 می‌توان تا سرعت ۲۰۰ KTAS یا ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت کار کند که منجر به سرعت پروازی ۱۸۵ KTAS یا ۳۴۳ کیلومتر بر ساعت می شود. همچنین سیستم بال‌های اشتراکی بلند شدن هلیکوپتر نیز، از فشار روی روتور می کاهند تا قابلیت مانور پذیری فوق‌العده‌ای را به 360 Invictus بدهند.

360 Invictus

بر اساس مشخصات فنی منتشر شده توسط کمپانی بل، هلیکوپتر 360 Invictus دارای محدوده جنگی ۲۵۰ کیلومتری است. همچنین این یالگرد می‌تواند به مدت ۹۰ دقیقه وزن ۶۴۰ کیلوگرمی را در حالت ثابت تحمل کند. علاوه بر این، هلیکوپتر 360 Invictus می‌تواند از حالت نشسته تا ارتفاع ۱۲۰۰ متری پرواز کند.

همچنین یک منبع تغذیه پشتیبان برای زمان‌هایی که نیاز به قدرت بیشتر احساس می‌شود نیز در این هلیکوپتر تعبیه شده است. علاوه بر منبع تغذیه پشتیبان، سیستم هدایت برقی نیز برای مانور پذیری چابک‌تر 360 Invictus در نظر گرفته شده است.

تسلیحات جنگی این 360 Invictus نیز شامل یک تیربار ۲۰ میلیمتری، سیستم پرتاب مهمات و سیستم پرتاب هوا می‌شود. این بالگرد توانایی حمل تمام تجهیزات فعلی ارتش آمریکا را نیز دارد. بر اساس گفته‌های کمپانی بل، هلیکوپتر 360 Invictus، از سیستم آگاهی وضعیت پیشرفته استفاده می‌کند که علاوه بر آسان کردن مانور‌ها، قابلیت‌های جنگی را نیز به همراه دارد.

این کمپانی قصد دارد با ارائه راه‌حل‌های کم خطر و با بازدهی بالا، نیازمندی‌های عملیاتی یگان هوایی را برآورده کرده و با جایگزینی هلیکوپتر‌های فعلی ارتش آمریکا تا سال ۲۰۳۰، ناوگان هوایی را بروزرسانی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی