ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواپیمای الکتریکی X-plane
تکنولوژی

ناسا اولین هواپیمای الکتریکی X-plane را برای آزمایش تحویل گرفت

نخستین هواپیمای الکتریکی X-plane ناسا برای آزمایش به «مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ» این سازمان فضایی منتقل شده است. هواپیماهای X-plane بسترهای آزمایشی ناسا برای تست و ارزیابی فناوری های جدید هستند. هدف این سازمان از تست پیشران الکتریکی مشخص ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

نخستین هواپیمای الکتریکی X-plane ناسا برای آزمایش به «مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ» این سازمان فضایی منتقل شده است.

هواپیماهای X-plane بسترهای آزمایشی ناسا برای تست و ارزیابی فناوری های جدید هستند. هدف این سازمان از تست پیشران الکتریکی مشخص کردن نقاط ضعف و قوت آن و به اشتراک گذاری این یافته ها با شرکت های فعال در حوزه هواپیماهای الکتریکی است.

پروسه آزمایش این هواپیما که X-57 Mod II نام دارد، با تست های زمینی شروع شده و در فازهای بعدی حرکت روی باند و در نهایت پرواز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. زمان پرواز این پرنده هنوز مشخص نیست اما در صورتی که این اتفاق روی دهد، به نخستین پرواز هواپیمای X-plane سرنشین دارد تبدیل خواهد شد. «تام ریگنی»، مدیر پروژه X-57 درباره اهمیت این می گوید:

تحویل X-57 Mod II به ناسا از آن جهت اهمیت دارد که فاز جدیدی را در پروژه هواپیماهای الکتریکی X-plane کلید می زند. تیم ما برای اطمینان از امنیت پرواز این هواپیما به زودی تست های گسترده ای را انجام خواهد داد. ما تجارب ارزشمند حاصل از آزمایش را با دیگران به اشتراک گذاشته و به صنعت هواپیماهای الکتریکی کمک می کنیم.

پس از توسعه این هواپیما نوبت به مدل های Mod III و Mod IV می رسد که از نظر شکل بال با مدل فعلی متفاوت خواهند بود.

هواپیمای الکتریکی X-plane
هواپیمای X-57 Maxwell

این سازمان فضایی امیدوار است پس از در میان گذاشتن یافته هایش با بازیگران صنعت هوایی و سازمان های ذی صلاح، استانداردهایی را برای هواپیماهای الکتریکی از جمله تاکسی های پرنده با قابلیت پرواز عمودی توسعه دهد.

ناسا پیش از این با بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری یک هواپیمای X-plane مجهز به موتور توربوفن F404 را برای تست پیشرانه مافوق صوت آزمایش کرده بود که برخلاف کنکورد صدایی در حد مرسدس بنز تولید می کرد.

 

تماشا کنید: بازگشت به عصر هواپیماهای مسافربری فراصوت با طرح جدید ناسا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی