ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل: از ابتدای سال 2020 تمامی گوشی‌ها باید با اندروید 10 به بازار عرضه شوند

گوگل امروز اعلام کرد که تمامی گوشی هایی که بعد از 31 ژانویه 2020 (11 بهمن 98) به بازار عرضه می شوند، باید با آخرین نسخه از اندروید 10 به دست مشتری برسند، در غیر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

گوگل امروز اعلام کرد که تمامی گوشی هایی که بعد از 31 ژانویه 2020 (11 بهمن 98) به بازار عرضه می شوند، باید با آخرین نسخه از اندروید 10 به دست مشتری برسند، در غیر این صورت غول موتورهای جستجو مجوز استفاده از اپ های گوگل را به آنها نخواهد داد.

به گزارش سایت XDA Developers، گوگل قصد دارد با این کار تمامی تولیدکنندگان تلفن هوشمند را به استفاده از آخرین نسخه از اندروید 10 مجاب کند تا کاربران همواره در سریع ترین زمان، آخرین به روز رسانی های امنیتی این سیستم عامل را دریافت کنند.

طبق اطلاعاتی که سایت XDA منتشر کرده، بیلدهای اندروید 10 باید تا پیش از تاریخ 31 ژانویه سال آینده (11 بهمن 98)، تایید شوند. در صورتی که سازندگان سیستم عامل گوشی خود را پیش از تاریخ ذکر شده آماده کنند، امکان عرضه تلفن هوشمند با ویرایش قدیمی اندروید بعد از تاریخ گفته شده وجود دارد.

اپلیکیشن های گوگل (Google Mobile Apps) شامل اپلیکیشن هایی همچون پلی استور و گوگل پلی سرویس بوده و روی گوشی هایی که خارج از چین به بازار عرضه می شوند، به طور پیش فرض نصب می شوند. سری میت 30 هواوی جزو استثناها بوده و قرار است بدون اپلیکیشن های گوگل به بازار عرضه شود.

ژست های حرکتی اختصاصی سامسونگ پس از تصمیم گوگل از منوی تنظیمات در دسترس خواهد بود
پس از تاریخ ذکر شده ناوبری حرکتی اختصاصی سامسونگ با رفتن به قسمت تنظیمات در دسترس خواهد بود.

در خبر دیگری که امروز منتشر شد، گوگل طی توافق با شرکت های تولید کننده تجهیزات اصلی (OEM)، آنها را مجاب کرده تا ژست های حرکتی ناوبری اختصاصی خود را کنار بگذارند. بدین ترتیب محصولاتی که قرار است با سیستم عامل اندروید 10 به بازار عرضه شوند یا باید با پشتیبانی از ناوبری حرکتی سه دکمه ای یا با ژست های حرکتی گوگل به دست مشتری برسند.

در بسیاری از گوشی ها می توان حین راه اندازی سیستم ناوبری دلخواه را انتخاب کرد ولی از اندروید 10 دیگر این انتخاب از بین رفته و سازندگان دیگر نمی توانند سیستم ناوبری اختصاصی خود را در صفحه راه اندازی به کاربر نمایش دهند. بنابراین می توان از ژست های حرکتی گوگل استفاده کرد ولی برای دسترسی به ناوبری حرکتی اختصاصی شرکت ها باید به صفحه تنظیمات گوشی رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • elshan1234
    elshan1234 | ۱۶ مهر ۱۳۹۸

    چه عجب

مطالب پیشنهادی