ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مقابله با دیپ فیک
تکنولوژی

کالیفرنیا انتشار ویدیوهای دیپ فیک در آستانه انتخابات را ممنوع کرد

کالیفرنیا برای مقابله با ویدیوهای جعلی دیپ فیک و جلوگیری از تاثیر آنها بر انتخابات، قانونی جدید را تصویب کرده که باعث بالا گرفتن بحث و جدل ها پیرامون آزادی بیان شده است. «گاوین نیوسام»، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

کالیفرنیا برای مقابله با ویدیوهای جعلی دیپ فیک و جلوگیری از تاثیر آنها بر انتخابات، قانونی جدید را تصویب کرده که باعث بالا گرفتن بحث و جدل ها پیرامون آزادی بیان شده است.

«گاوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا با امضای لایحه AB 730 رسما آنرا به قانونی تبدیل کرد که انتشار فایل های صوتی یا ویدیویی حاوی محتوای نادرست و تحریف شده از سخنان یا اقدامات سیاستمداران را به جرم تبدیل می کند. این قانون شامل تمامی نامزدها شده و در بازه زمانی ۶۰ روز مانده به انتخابات اجرایی می شود با این حال برخی استثناها هم برای آن نظر گرفته شده است.

رسانه های خبری و ویدیوهایی که با هدف طنز و هجو ساخته می شوند، شامل این قانون نیستند. همچنین در صورتی که در فایل صوتی یا ویدیویی به ساختگی بودن آن اشاره شود، منعی برای انتشار وجود ندارد. قانون مقابله با دیپ فیک تا سال ۲۰۲۳ اجرایی خواهد بود و پس از آن درباره تمدید یا لغو کلی بحث خواهد شد.

مقابله با دیپ فیک
هرچند در این قانون صراحتا به دیپ فیک اشاره نشده اما تردیدی نیست که هدف اصلی مقابله با محتوای جعلی است. سیاستمداران تا کنون بارها در مورد تاثیر گذاری این دست ویدیوها بر نگرش سیاسی مردم و نتایج انتخابات هشدار داده اند.

در حالی که بیشتر درباره ضربه خوردن سیاستمداران از این ویدیوها بحث می شود، یک مطالعه نشان داده که دیپ فیک بیشتر در زمینه تولید محتوای مستهجن کاربرد دارد. فرماندار کالیفرنیا تولید این نوع محتوا را هم ممنوع کرده است.

از سوی دیگر تصویب این قانون صدای برخی گروه ها از جمله «اتحادیه آزادی های مدنی کالیفرنیا» را درآورده است. این اتحادیه مدعی است علی رغم نیات مثبت قانونگذاران، AB 730 به حل مشکل ویدیوهای سیاسی ساختگی کمکی نکرده و تنها باعث گمراهی رای دهندگان، محاکمه های ناعادلانه و سرکوب آزادی می شود.

 

تماشا کنید: ویدیو‌های دیپ فیک تا ۶ ماه آینده غیر قابل تشخیص می‌شوند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی