ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمله تروریستی در آلمان
تکنولوژی

ابعاد تازه از حمله تروریستی در آلمان؛ از استریم تیراندازی تا چاپ سه بعدی سلاح‌ها

در پی دستگیری مظنون اصلی حمله تروریستی اخیر در شهر هاله آلمان، ابعاد تازه ای از این جنایت فاش شده که شامل انتشار مستقیم جریان تیراندازی در توییچ و احتمال چاپ سه بعدی سلاح ها ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

در پی دستگیری مظنون اصلی حمله تروریستی اخیر در شهر هاله آلمان، ابعاد تازه ای از این جنایت فاش شده که شامل انتشار مستقیم جریان تیراندازی در توییچ و احتمال چاپ سه بعدی سلاح ها می شود.

چهارشنبه گذشته شهر هاله در شرق آلمان شاهد یک تیراندازی مرگبار در نزدیکی کنیسه یهودیان و یک ساندویچی بود که دو کشته و هفت زخمی برجای گذاشت. مظنون این حملات که «اشتفان بلیت» نام دارد، در بازجویی ها به نکات مهمی از جمله قصد خود برای قتل عام دسته جمعی یهودیان و انتشار آن در اینترنت اعتراف کرده است.

بلیت ۲۷ ساله که انگیزه های راست گرایانه دارد، پیش از حمله تروریستی با انتشار بیانیه ای در فوروم بازی Meguca از تصمیمش برای آزمایش سلاح های دست ساز خبر داده بود. این پست شامل لینکی به کانال spilljuice در توییچ می شد که جریان تیراندازی مرگبار را به مدت ۳۵ به صورت زنده پخش کرد.

حمله تروریستی در آلمان

مانیفست ۱۶ صفحه ای در حال حاضر پاک شده اما بازفید اسکرین شات هایی از آن را در اختیار  دارد. بلیت در این بیانیه به برنامه های پرداخته که هدف از آن اثبات کارایی توپخانه‌اش از طریق قتل عام دشمنان نژاد سفید و به ویژه یهودیان عنوان شده. منظور از توپخانه احتمالا چهار سلاح و مقادیر زیاد مواد منفجره ای است که وی در جریان حمله به همراه داشته است.

نیروهای پلیس در بازرسی از خانه وی چاپگری سه بعدی پیدا کرده اند که احتمالا برای تولید سلاح ها به کار رفته است. همچنین تراکنش‌های بانکی وی نشان می دهد هزینه برخی دیگر از قطعات اسلحه ها از طریق پی پال پرداخت شده است.

حمله تروریستی در آلمان

در متن مانیفست از عباراتی نظیر نسل کشی نیمه شب، برگزیده برای مرگ و «امتیاز: زنده بمان» استفاده شده؛ در واقع به نظر می رسد اشتفان بلیت حمله مرگبارش را یک بازی ویدیویی تصور کرده است.

انتشار بیانیه در شبکه های اجتماعی و پخش زنده حملات مرگبار رویدادی تازه نیست و پیش از این عاملان تیراندازی در ال پاسو نیز از همین روش استفاده کرده بودند. هدف از اینکار تحریک افراد دیگر به انجام حملات مشابه و نفرت پراکنی هرچه بیشتر است اما این شبکه ها نیز تدابیری را برای مقابله با آنها اندیشیده اند که شامل شناسایی سریع و پاکسازی مطالبی از این قبیل می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی