ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفیس لپ تاپ ۳
تکنولوژی

سرفیس لپ تاپ ۳ تعمیرپذیری بالایی دارد؛ iFixit تایید کرد

اوایل این ماه و درست در جریان معرفی سرفیس لپ تاپ ۳ مایکروسافت، پانوس پانای رئیس واحد سرفیس نشان داد که چطور صرفا با بلند کردن صفحه بالایی بدنه این محصول می توان به سخت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

اوایل این ماه و درست در جریان معرفی سرفیس لپ تاپ ۳ مایکروسافت، پانوس پانای رئیس واحد سرفیس نشان داد که چطور صرفا با بلند کردن صفحه بالایی بدنه این محصول می توان به سخت افزار درونی اش دست پیدا کرد و حالا طبق اعلام تیم iFixit که به تازگی این لپ تاپ را کالبدشکافی کرده به نظر می رسد که حق با پانای بوده است.

همانطور که تایید خواهید کرد باز کردن لپ تاپ های سرفیس کار چندان ساده ای نبوده است. برای این منظور باید با نیروی زیاد کیبورد را از بدنه جدا می کردید تا به اجزای داخلی دستگاه برسید و در نهایت وقتی موفق به باز کردن بدنه می شدید مشخص می شد که هیچکدام از قطعات توسط کاربر قابل تعویض نیستند. در واقع تعمیر محصولات خانواده سرفیس به قدری دشوار بود که iFixit امتیاز تعمیر صفر از ۱۰ را به سرفیس لپ تاپ و سرفیس لپ تاپ ۲ داده بود.

سرفیس لپ تاپ ۳

در مورد سرفیس لپ تاپ ۳ اما اوضاع کمی فرق می کند و طبق اعلام iFixit شما می توانید صرفا با باز کردن چهار پیچ در بخش تحتانی بدنه آن را باز کنید. بعد از این کار می توانید با کمک یک پیک گیتار یا ابزاری مشابه به آن (حتی ناخن) به آرامی کاور بالایی را که از طریق چند آهنربا و یک کابل فلکس به بدنه چسبیده است از جایش بلند کنید.

بعد از بلند کردن این بخش اما باید در نظر داشته باشید که نمی توانید کلیه قطعات لپ تاپ سرفیس ۳ را مطابق با خواست قلبی تان تغییر دهید چراکه CPU و رم دستگاه به مادربورد لحیم شده اند و تنها قطعه ای که به آرامی می توانید باز کنید همان SSD دستگاه است (البته اگر موفق به این کار شدید).

گفتنی است مایکروسافت در مورد تعویض این قطعه به کاربرانش هشدار داده و خاطرنشان کرده که تنها یک تکنسین حرفه ای میتواند این کار را انجام دهد هرچند که تنها یک پیچ این SSD را در جایش ثابت نگه داشته. بنابراین اگر می دانید که مشغول به انجام چه کاری هستید و احتمال از بین رفتن گارانتی نیز برایتان اهمیتی ندارد میتوانید خودتان راسا اقدام به این کار کنید.

اگر به اندازه کافی حرفه ای باشید میتوانید کیبورد، جک هدفون یا حتی کل نمایشگر دستگاه را تعویض کنید هرچند که در ظاهر تعویض SSD ساده ترینشان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی