ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن Recorder
نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن Recorder در پیکسل 4 چطور صدا را به متن تبدیل می کند [تماشا کنید]

گوشی پیکسل 4 گوگل نتنها اینترفیس تازه ای برای اسیستنت دارد بلکه می تواند مدیریت پرسش ها و پاسخ ها را برای این دستیار دیجیتالی بر عهده بگیرد و به همین خاطر سرعت اسیستنت برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

گوشی پیکسل 4 گوگل نتنها اینترفیس تازه ای برای اسیستنت دارد بلکه می تواند مدیریت پرسش ها و پاسخ ها را برای این دستیار دیجیتالی بر عهده بگیرد و به همین خاطر سرعت اسیستنت برای پاسخگویی در پیکسل 4 به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

گوگل در کنار این قابلیت ها اپلیکیشن کاربردی دیگری به نام Recorder را هم برای پیکسل ۴ در نظر گرفته است که نتنها صدا را ضبط می کند بلکه به صورت آنی و در لحظه آن را به متن تبدیل می نماید و جالب تر اینکه چنین کاری بدون ارتباط دستگاه به اینترنت صورت می گیرد.

وال استریت ژورنال برای بررسی دقت اپلیکیشن Recorder در تبدیل نمودن صدا به متن تصمیم گرفته که آن را با کمک یکی از عریضه نویسان دادگاهی به نام آنیتا ترومبتا تست کند. آنیتا می تواند در هر دقیقه با کمک دستگاه تایپ خود ۲۶۰ کلمه را تایپ کند. این اپ همچنین رقابتی هم با Fran Capo داشت که سرعت بالایی در صحبت کردن دارد و از رکوردداران جهانی محسوب می شود. چهار فرد دیگر با لهجه های مختلف نیز در این تست تلاش کردند دقت Recorder را اندازه بگیرند. آنها برای این منظور تک گویی «بودن یا نبودن» از هملت، مقاله ای از وال استریت ژورنال و بخشی از سیاست حریم خصوصی گوگل را خواندند.

نتیجه چه بود؟ Recorder توانست با موفقیت در برابر تایپیست دادگاه رقابت کند. با این حال او عملکرد چندان موفقی را در مقابل خانم کاپو که نامش به خاطر سرعت بالای حرف زدن در کتاب رکوردهای جهانی گینس آمده از خود نشان نداد. او در این تست بخش هایی از کتاب سه خوک کوچولو را با سرعت ۱۱ کلمه در ثانیه برای Recorder خواند. در واقع روند کار به این صورت بود که خانم کاپو متنی از پیش آماده شده را می خواند و همزمان پیکسل ۴ و عریضه نویس دادگاه آن را می نوشتند که در این تست پیکسل ۴ عملکرد بهتری داشت.

در پایان این تست نیز چهار شهروند اهل نیوزیلند، ایرلند، جامائیکا و آلمان مقابل پیکسل ۴ شروع به حرف زدن کردند تا اپلیکیشن مورد بحث کلام آنها را به متن تبدیل کند و باید بگوییم طبق گفته خبرنگار وال استریت ژورنال قابلیت رونویسی این اپلیکیشن در نوع خود فوق العاده است. البته دارندگان آیفون یا سایر گوشی های اندرویدی نیز میتوانند از Recorder استفاده کنند اما عملکرد آن به خوبی پیکسل ۴ نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۴ آبان ۱۳۹۸

    زنه که تند تند حرف میزد خیلی باحال بود ? ?

مطالب پیشنهادی