ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش تلفن های هوشمند
تکنولوژی

فروش تلفن های هوشمند برای نخستین بار طی ۲ سال اخیر در حال رشد است

در دو سال گذشته فروش تلفن های هوشمند روندی نزولی به خود گرفته بود و کاربران خسته از به روز رسانی، دیگر تمایلی به تعویض موبایل هایشان برای همراه شدن با روند پیشرفت تکنولوژی در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

در دو سال گذشته فروش تلفن های هوشمند روندی نزولی به خود گرفته بود و کاربران خسته از به روز رسانی، دیگر تمایلی به تعویض موبایل هایشان برای همراه شدن با روند پیشرفت تکنولوژی در این صنعت نداشتند. حالا اما گزارش جدیدی توسط شرکت Strategy Analytics منتشر شده که نشان می دهد صادرات تلفن های هوشمند در سه ماهه اخیر دو درصد رشد را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل داشته است.

طبق این گزارش در سال ۲۰۱۸ مجموعا ۳۵۹.۸ میلیون دستگاه موبایل در سراسر دنیا به فروش رفته که این رقم در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ به ۳۶۶.۳ میلیون گوشی رسیده است. لیندا سوئی مدیر Strategy Analytics بر این باور است که این رشد به خاطر شدت یافتن رقابت میان شرکت ها برای کاهش دادن قیمت ها و تمایل مشتریان به استفاده از نمایشگرهای بزرگ تر و پشتیبانی از تکنولوژی 5G است.

این رشد نیز در وهله نخست به خاطر سامسونگ و هواوی بوده است؛ طبق گزارشات فروش گوشی های سامسونگ در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال قبل ۸ درصد افزایش داشته و فروش هواوی نیز با رشد قابل توجه ۲۹ درصدی روبرو بوده. سامسونگ با عرضه گلکسی نوت 10 و هواوی با تلاش هایش برای کنار زدن مسائل مربوط به رگولاتوری در آمریکا و فروش خوبش در چین به خاطر حمایت کاربران این کشور از جمله دلایل این موفقیت بوده اند.

در مورد اپل باید بگوییم که فروش آن در سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است. با این حال Strategy Analytics باور دارد که اپل با تعیین قیمت پایین تر برای آیفون 11 و افزایش تقاضا برای این مدل در آسیا و آمریکا توانسته تا حدودی به وضعیت پایدار دست پیدا کند.

دیگر برندها از جمله شیائومی نیز در سه ماهه اخیر عملکرد خوبی از خود نشان دادند. این شرکت سهم قابل توجهی از بازار هند و چین را به خود اختصاص داد اما هم اکنون با رقابت شدید هواوی و ریلمی و البته اوپو روبروست که کسب و کارش در حال گسترش به داخل مرزهای اروپای غربی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی