ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی دیپ مایند بالاتر از 99.98 درصد از بازیکنان استارکرفت 2 قرار گرفت

تیم هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل سیستم جدیدی توسعه داده است که می تواند حرفه ای ترین بازیکنان جهان در بازی استراتژی همزمان استارکرفت 2 را شکست دهد. به گفته تیم توسعه دهنده، هوش مصنوعی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

تیم هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل سیستم جدیدی توسعه داده است که می تواند حرفه ای ترین بازیکنان جهان در بازی استراتژی همزمان استارکرفت 2 را شکست دهد.

به گفته تیم توسعه دهنده، هوش مصنوعی آلفا استار (AlphaStar AI) برای اولین بار توانست رقابت های یک در برابر یک را در لول Grandmaster با هر سه نژاد بازی (Terran, Protoss, Zerg) انجام دهد.

به گفته شرکت دیپ مایند، عملکرد هوش مصنوعی مورد بحث بهتر از 99.98 درصد از بازیکنان فعال سایت Battle.net بوده و با شرایط و محدودیت های یکسان همانند بازیکنان واقعی از جمله زاویه دید دوربین، اطلاعات محدود نقشه و تعداد اکشن ها در هر دقیقه با توجه به گیم پلی انسانی مواجه بوده است.

هوش مصنوعی آلفا استار (نژاد سبز رنگ Zerg) در حال پیروزی در رویارویی آخر

هوش مصنوعی آلفا استار با تقلید از نحوه تمرین کردن بازیکنان حرفه ای استارکرفت به کمک نسخه ای دستکاری شده از سیستم یادگیری تقویتی (Reinforcement Learning)، موفق به انجام چنین کاری شده است.

دسامبر سال 2018 محققان دیپ مایند برای آزمایش هوش مصنوعی آلفا استار، آنرا در برابر دو تا از بهترین بازیکنان جهان با نام های مستعار «MaNa» و «TLO» از تیم Liquid قرار دادند که هر دوی آنها شکست خوردند.

این دستاورد بزرگی برای اجتماع استارکرفت 2 است، اما توانایی های این سیستم موفقیت بزرگی برای محققان هوش مصنوعی دیپ مایند هم محسوب می شود و می توان از رویکردهای مشابه در دنیای واقعی برای حل مشکلات پیچیده و یا گسترش توانایی های هوش ماشینی بهره جست.

شرکت بریتانیایی دیپ مایند به شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت تعلق داشته و تا پیش از این هوش مصنوعی آلفازیرو (AlphaZero) این شرکت توانسته بود بدون مداخله انسان در بازی هایی نظیر شطرنج، Go و shogi به درجه استادی برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی