ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

مدیرعامل تپسی از رشد ۳.۵ برابری این تاکسی اینترنتی از آغاز سال تاکنون خبر داد

شركت پرداخت الکترونیک سامان كيش (سپ)، روز دوشنبه با برگزاری مراسمی با حضور مدیرعامل تپ‌سی از کتاب اقتصاد اشتراکی رونمایی کرد. موضوع این کتاب درباره مفهوم جدیدی از علم اقتصاد است که در جهان با ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۶

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ)، روز دوشنبه با برگزاری مراسمی با حضور مدیرعامل تپ‌سی از کتاب اقتصاد اشتراکی رونمایی کرد. موضوع این کتاب درباره مفهوم جدیدی از علم اقتصاد است که در جهان با نام «Sharing Economy» شناخته می‌شود. در این نشست خبری، مدیرعامل تپ‌سی نیز اعلام کرد که این تاکسی اینترنتی از آغاز سال جاری تاکنون رشدی ۳.۵ برابری داشته و از طرفی موفق شده تا برخی از مشکلات خود نظیر درخواست رانندگان برای وجه نقد بجای پرداخت آنلاین را حل کند.

«حسین واعظ قمصری» مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، این شرکت را دومین بازیگر حوزه پرداخت در کشور معرفی و تاکید کرد که آن‌ها از ابتدای راه خود به دنبال حمایت و سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها بوده‌اند. او خبر داد که به جز تپ‌سی، در ۱۲ شرکت دیگر نیز سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده است: «این سرمایه‌گذاری‌ها از جنس سودآوری نیستند بلکه با هدف توسعه هرچه بیشتر و پیش‌برد اهداف استراتژیک سپ صورت گرفته‌اند.»

قمصری همچنین خبر از ایجاد یک کیف پول الکترونیکی با تپ‌سی داد و اعلام کرد که این کیف‌پول امکانات رقابتی به مراتب بیشتری از مدل‌های رقبا خواهد داشت. مدیرعامل تپ‌سی هم در این رابطه گفت: «اساسا دلیل دیرتر عرضه شدن این کیف پول، بهبود کیفیت خدمات و ارائه یک محصول کامل و بی‌نقص بوده است.»

«میلاد منشی‌پور» سرمایه‌گذاری سپ در تپسی را یک سرمایه‌گذاری مفید خواند و خبر داد که از زمان این سرمایه‌گذاری تا به امروز، تپسی یک رشد ۳.۵ برابری را تجربه کرده است. مدیرعامل تپسی همچنین در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد که آنها دیگر مشکلی به نام «درخواست پول نقد در ازای پرداخت اعتباری» در سفرهای تپسی ندارند و توانسته‌اند از این مشکل به درستی گذر کنند:

«اکنون بین ۲۵ تا ۳۰ درصد پرداخت‌ها در تپ‌سی به صورت آنلاین انجام می‌شود و انتظار می‌رود با ارائه کیف پول اینترنتی خود نیز بتوانیم این سهم را بیشتر کنیم. ما طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم در بین ده مشکل رایج کاربران‌مان، دیگر خبری از موضوع درخواست وجه نقد به جای پرداخت اعتباری نیست و این مشکل با ارائه قابلیت پرداخت آنی که شرکت سپ نیز در تحقق آن کمک‌های فراوانی کرد، حل شده است.»

او با اشاره به این موضوع که باید به مدل‌های جدید اقتصادی توجه کرد، چرا که استارتاپ‌ها منشاء این تغییرات هستند، اعلام کرد که گسترش اینترنت اولین و اصلی‌ترین عاملی بوده که این اتفاق رخ داده است. او باور دارد مدل اقتصاد اشتراکی بیشتر بر اساس کسب‌وکارهای نوپا جریان دارد و مناسب کشورهایی نظیر ایران و هند است: «به پتانسیل اقتصاد اشتراکی سرویس Airbnb نگاه کنید که موفق شده در مدت کوتاه فعالیت خود قریب به ۵ میلیون اتاق برای سرویس‌دهی به مشتریانش در اختیار بگیرد. از طرفی گروه‌های بزرگ هتل‌داری مانند ماریوت تنها ۳.۹ میلیون اتاق در اختیار دارند.»

«رضا قربانی»، رئیس هیات مدیره موسسه تراکنش نیز با تاکید بر اینکه مجموعه «راه پرداخت» قصد دارد در آینده کتب تخصصی دیگری نیز در زمینه‌های مختلف منتشر سازد گفت: «راه پرداخت از اردیبهشت ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۹۶ ماهنامه عصر تراکنش را منتشر کرد. سال قبل به سمت ترجمه و انتشار کتاب‌های تخصصی رفتیم و تاکنون ۳۲ هزار نسخه در جامعه‌ای که انتشار کتاب چندان با اقبال مواجه نیست، منتشر کرده‌ایم. در سال ۱۳۹۸ هم تاکنون ۴۰ عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم.»

شایان ذکر است اقتصاد اشتراکی به مدلی از اقتصاد گفته می‌شود که امروزه در اکوسیستم استارتاپی چهان رواج دارد. کتاب اقتصاد اشتراکی قصد دارد به پرسش کلیدی چون «کار و سرمایه‌داری در آینده چگونه خواهد بود؟» پاسخ دهد و به شرح تغییراتی که در نظام اقتصادی جهان به وجود آمده می‌پردازد. آینده کار با گسترش اقتصاد اشتراکی پیچیده‌تر از امروز خواهد شد و این کتاب تلاشی است برای روشن کردن برخی از این پیچیدگی‌ها.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ آبان ۱۳۹۸

    انشالله موفق باشید
    هوای مردم رو هم همیشه داشته باشید که پیشرفت پایدار تو مشتری مداریه

مطالب پیشنهادی