ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

تعرفه برق برای ماینینگ رسماً اعلام شد

«مصطفی رجبی مشهدی»، سخنگوی صنعت برق امروز (۲۲ آبان) از تعیین قیمت برق جهت استخراج رمز‌ارزها خبر داد و اعلام کرد تعرفه برق برای این مراکز، معادل متوسط نرخ برق صادراتی خواهد بود و ماینرها ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۲

«مصطفی رجبی مشهدی»، سخنگوی صنعت برق امروز (۲۲ آبان) از تعیین قیمت برق جهت استخراج رمز‌ارزها خبر داد و اعلام کرد تعرفه برق برای این مراکز، معادل متوسط نرخ برق صادراتی خواهد بود و ماینرها باید به ازای هر کیلووات ساعت برق، ۹۶۵ تومان پرداخت کنند.

البته این همه‌ی ماجرا نیست. سخنگوی صنعت برق اعلام کرده که این نرخ در ۸ ماه غیر گرم سال معادل ۵۰ درصد متوسط نرخ برق صادراتی یعنی ۴۸۰ تومان خواهد بود و در ۴ ماه گرم سال یعنی از خرداد تا شهریور، دو برابر متوسط قیمت صادراتی برق محاسبه می‌شود.

از سوی دیگر اعلام شده که استفاده مراکز ماینینگ از برق در ۳۰۰ ساعت در طول سال (ساعت اوج بار) ممنوع خواهد بود. اینطور که به نظر می‌رسد، ساعات مورد نظر از قبل توسط وزارت نیرو ابلاغ خواهد شد.

نکته مهم اینجاست که برق جهت ماینینگ صرفاً به متقاضیانی ارائه می‌شود که از وزارت صنعت مجوز خود را دریافت کرده باشند. به گفته سخنگوی صنعت برق، «استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز ممنوع است.» او همچنین اشاره کرده است که اگر شخصی یک مرکز غیرمجاز را معرفی کند، پاداش دریافت می‌کند:

«برای کسانی که نسبت به شناسایی و اعلام مراکز غیرمجاز رمزارز اقدام کنند نیز پاداش‌هایی در نظر گرفته شده است که معادل ۲۰ درصد خسارت وارده توسط این مراکز به شبکه خواهد بود. با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق نیز براساس قوانین موجود برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.»

نکته مهم دیگری که سخنگوی صنعت برق به آن اشاره کرده، این است که امکان استفاده از نیروگاه‌های کشور برای تامین برق فراهم نیست: «این گروه از متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند نسبت به احداث نیروگاه جدید اقدام کنند که در این صورت نرخ سوخت این نیروگاه‌ها معادل ۷۰ درصد نرخ گاز صادراتی خواهد بود.»

به گفته رجبی مشهدی، استخراج کنندگان رمزارز می‌توانند نسبت به استفاده از برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای این کار اقدام کنند: «در صورت عدم استمرار برق تولیدی نیروگاه تجدیدپذیر، این مراکز می‌توانند از برق شبکه به عنوان پشتیبان استفاده کنند که در این شرایط نرخ برق شبکه به قیمت تعیین شده در این مصوبه محاسبه خواهد شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hamedjoker
    hamedjoker | ۲۲ آبان ۱۳۹۸

    اون موقع فقط واسه ما این ?میمونه

  • alireza eh
    alireza eh | ۲۲ آبان ۱۳۹۸

    خیلی عجیبه ملت داشتن یک سودی میبردن سری اومدن تعرفه های الکی گزاشتن.

  • Alireza Soleiman
    Alireza Soleiman | ۲۲ آبان ۱۳۹۸

    راحت تر این بود که میگفتن ماینینگ نکنید. دیگه چرا این همه پیچیدش کردین!!

مطالب پیشنهادی