ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراری روما رسما معرفی شد؛ یک کپی برداری ناشیانه یا قاتل آستون مارتین و مرسدس؟

پیش از این فراری خبر از معرفی 5 محصول جدید در سال 2019 میلادی را داده بود و تا بدین جا از F8 Tributo، F8 Tributo اسپایدر، 812 GTS و SF90 Stradale رونمایی کرده بود. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

پیش از این فراری خبر از معرفی 5 محصول جدید در سال 2019 میلادی را داده بود و تا بدین جا از F8 Tributo، F8 Tributo اسپایدر، 812 GTS و SF90 Stradale رونمایی کرده بود. حال محصول شماره پنج نیز رسما با نام روما معرفی شد. کوپه موتور جلو کاملا جدید فراری که آمده تا آستون مارتین ونتیج و مرسدس بنز AMG GT را به یک چالش اساسی دعوت کند.

فراری به لطف مرکز طراحی کاملا جدید خود می تواند با سرعت بسیار بیشتری محصولات خود را طراحی و آماده حضور در بازار کند. به همین جهت فراری در حال سپری کردن سال رویایی از نظر میزان فروش و معرفی مدل های کاملا جدید است.

فراری روما را می توان مدل کوپه پورتوفینو قلمداد کرد. با این وجود فراری خبر از آرایش کاملا جدید در بخش قوای محرکه داده است و این خودرو را یک کوپه موتور جلو نام گذاری کرده است و آن را محصولی اسپرت تر و سریع تر به نسبت پورتفینو می داند.

با این وجود از همان پلت فرم پورتوفینو در روما استفاده شده است و فاصله بین دو محور هر دو خودرو با یکدیگر برابر است. موتور 3.9 لیتری V-8 دو توربو فراری نیز به لطف تغییرات توانایی تولید 611 اسب بخار در حداکثر دور 7500 rpm دارد و این نیرو را تنها به چرخ های عقب به مدد جعبه دنده جدید دو کلاچه 8 سرعته فراری ارسال می کند. این جعبه دنده اولین بار در مدل SF90 Stradale استفاده شده بود. حداکثر گشتاور این موتور نیز به 800 نیوتن متر در بازه دور موتور 3000 تا 5750 rpm می رسد.

فراری روما

در داخل اتاق با طراحی کاملا جدید و متفاوت طرف هستیم تا فراری با دست پر به مصاف رقبای اصلی خود برود. فراری روما را یک محصول 2+ نام گذاری کرده است که در حال حاضر دلیل اصلی این نام گذاری جدید مشخص نیست. می دانیم که کوپه های 2+2 به معنای یک خودرو مجهز به 4 صندلی است اما به احتمال بسیار زیاد فراری یک کوپه دو سرنشینه با قابلیت اضافه کردن صندلی سوم به صورت یک آپشن اضافه را تولید کرده است.

وزن خشک این کوپه در حدود 1472 کیلوگرم است که در حدود 73 کیلوگرم کمتر از پورتفینو است. این کوپه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز به 9.3 ثانیه زمان احتیاج دارد. حداکثر سرعت آن نیز به 320 کیلومتر بر ساعت می رسد.

فراری روما

فراری روما در حدود 191 میلی متر طویل تر از آستون مارتین ونتیج و 83 میلی متر کوتاه تر از آستون مارتین DB11 است. به نظر می رسد فراری قصد دارد تا با ورود به بازار خودروهای اسپرت اما لوکسی همچون آستون مارتین سهم جدیدی از بازار را برای خود بدست بیاورد.

شباهت های این فراری به آستون مارتین DB10 نسخه جیمز باند غیرقابل انکار است. در بخش جلو از چراغ های مشابه با مدل SP1 و SP2 بهره گرفته شده است. فراری می گوید این خودرو را با الهام از طراحی مدل تاریخی خود یعنی 250 GT Lusso طراحی کرده است اما ما به خوبی می توانیم رگه هایی از طراحی محصول جدیدتری همچون 456 را در طراحی این فراری مشاهده کنیم. در نمای عقب نیز فراری همانند مدل های جدید خود طرح چراغ های عقب که به طور سنتی گرد هستند را تغییر داده و سعی شده تا سپر عقب ساده ترین طرح ممکن را داشته باشد.

با ورود به اتاق زبان طراحی کاملا جدید فراری را شاهد هستیم. کنسول مرکزی ایستاده که دو سرنشین را از یکدیگر جدا می کند و طرح کلاسیک سه اهرم قرار گرفته در مرکز این بخش در کنار یک صفحه نمایش لمسی تلفیقی از مدرنیته و سنت را توما عرضه می کند. کاری که شاید تنها طراحان چیره دست ایتالیایی توان انجام دادن آن را داشته باشند.

در حال حاضر صحبتی از قیمت گذاری نهایی این مدل به میان نیامده است اما می توان انتظار داشت که فراری روما برچسب قیمتی برابر با 170 هزار پوند داشته باشد که در حدود 45 هزار پوند بیشتر از مدل پایه آستون مارتین ونتیج و بسیار بیشتر از مدل پایه مرسدس بنز AMG GT است. از دیگر رقبای روما می توان به 911 توربو نیز اشاره کرد که نسل جدید آن به زودی توسط پورشه معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Meysam.n
    Meysam.n | ۲۴ آبان ۱۳۹۸

    فک کنم طراحش از داداشای چینی مون بوده

  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۲۳ آبان ۱۳۹۸

    فراری و کپی؟????اصلا این دوتا کلمه با هم تو یه جا نمیان....فراری خود اصالته خودددههه اصالت

مطالب پیشنهادی