ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ۵ افزونه برای مدیریت اکستنشن ها در گوگل کروم

گوگل کروم یکی از بهترین مرورگر‌هاست و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. یکی از مزیت‌های قابل توجه این مرورگر پر قدرت، برخورداری از افزونه‌های مختلف و کاربردی است که کار با آن را ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

گوگل کروم یکی از بهترین مرورگر‌هاست و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. یکی از مزیت‌های قابل توجه این مرورگر پر قدرت، برخورداری از افزونه‌های مختلف و کاربردی است که کار با آن را برای کاربر لذت بخش می‌کند. البته باید به فکر مدیریت افزونه ها هم باشیم.

علی رغم این که استفاده از افزونه‌ها می‌تواند تا حد قابل توجهی کار در اینترنت را ساده‌تر از همیشه کند، اما نصب تعداد زیاد افزونه‌ها باعث به وجود آمدن برخی مشکلات می‌شود. اول از همه استفاده زیاد از افزونه‌های مختلف سرعت مرورگر را کاهش می‌دهد و از طرفی در بسیاری از مواقع ممکن است برخی افزونه‌ها در صورت فعالیت همزمان برای یکدیگر مشکل ایجاد کنند.

در این مطلب تصمیم گرفتیم به معرفی پنج افزونه برای مدیریت اکستنشن‌های نصب شده روی گوگل کروم بپردازیم. با استفاده از این نرم افزار‌ها می‌توانید همه افزونه‌های نصب شده روی مرورگر خود را مدیریت کنید. البته استفاده از این افزونه‌ها اجباری نیست اما برخورداری از آن‌ها باعث می‌شود روند مدیریت افزونه‌های گوگل کروم ساده‌تر از همیشه باشد. با ما همراه باشید.

۱. Nooboss

افزونه Nooboss یکی از پلاگین‌های جالب مرورگر کروم محسوب می‌شود. کافیست آن را از وب استور دانلود کرده و سپس روی آن کلیک کنید. به همین سادگی به صفحه‌ای برای مدیریت همه افزونه‌های نصب شده روی گوگل کروم می‌روید که هرکدام از آن‌ها مانند شکل بالا در بخش‌های مختلف نمایش داده خواهند شد.

افزونه NooBoss اکستنشن‌های فعال را به صورت رنگی و آن‌هایی که فعال نیستند را به صورت خاکستری نمایش می‌دهد تا تشخیص این دو گروه از افزونه‌ها نسبت به هم ساده باشد. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید دیگر اکستنشن‌ها را حذف یا فعال/غیر فعال کنید.

البته افزونه یاد شده کار‌هایش به همین جا ختم نمی‌شود. کافیست روی آن کلیک کنید تا بتوانید صفحات شخصی سازی شده‌ای برای اکستنشن‌های خود بسازید و سپس گروهی از اکستنشن‌های مد نظر خود را که در یک فولدر قرار داده‌اید را تنها با یک کلیک فعال یا غیر فعال کنید.

علاوه بر این Nooboss می‌تواند به شما بگوید که چه اعمالی با افزونه مد نظر خود انجام داده‌اید. ابتدا تب History را اجرا کنید تا جزئیات دقیقی از تاریخچه فعالیت افزونه‌های مختلف را مشاهده کنید. همچنین NooBoss به شما هرگونه تغییر خودکار و غیر خودکار افزونه‌ها را نمایش خواهد داد.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید با رفتن به تب Options در این افزونه حتی رنگبگندی نمایش رابط کاربری آن را نیز آطور که می‌خواهید تغییر دهید.

۲. SimpleExtManager

افزونه بعدی برای مدیریت اکستنشن‌ها در گوگل کروم SimpleExtManager نام دارد. بعد از نصب آن ابتدا رویش کلیک کنید و سپس آماده‌اید تا لیستی از افزونه‌های نصب شده روی مرورگر خود را مدیریت و بررسی نمایید.

برای فعالسازی یا غیر فعالسازی هرکدام از افزونه‌های نصب شده می‌توانید روی علامت تیک کوچکی که کنارشان قرار دارد بزنید و همچنین امکان حذف ساده هرکدام از افزونه‌ها هم برای کاربر فراهم شده است.

البته نباید گول ظاهر ساده SimpleExtManager را بخورید. کافیست به بخش Options این افزونه بروید تا با لیستی از امکاناتی که ارائه می‌دهد آشنا شوید. به عنوان مثال از این بخش می‌توانید گزینه نوار جستجو را فعال کنید یا با انتخاب یکی از گزینه‌ها آخرین افزونه‌های غیر فعال شده را ببینید. همچنین امکان دسته بندی اکستنشن‌ها در بخش‌بندی‌های مختلف را هم دارید.

این افزونه هم به کاربر امکان ایجاد گروهی از اکستنشن‌ها برای مدیریت همزمان را می‌دهد. کافیست به صفحه Options بروید و سپس یک گروه جدید ایجاد کنید. حالا کافیست افزونه‌های مد نظر خود را به این لیست بیافزایید.

۳. Extension Manager

اگر قصد دارید از افزونه‌ای با کیفیت ظاهری بالا برای فعالسازی یا غیر فعالسازی و به طور کلی مدیریت اکستنشن‌های نصب شده خود استفاده کنید، Extension Manager پیشنهاد ما به شماست.

در این افزونه، اکستنشن‌های فعال با ظاهری جذاب در بخش بالایی جمع آوری می‌شوند و دیگر افزونه‌ها به صورت خاکستری در بخش پایینی قرار می‌گیرند. هر دو نوع آیکون‌ها (رنگی و خاکستری) از انیمیشن‌های جذابی برخوردار شده‌اند که باعث می‌شود رابط کاربری Extension Manager جذاب‌تر از همیشه باشد. تنها کافیست روی یکی از آیتم‌ها کلیک کنید تا فعال یا غیر فعال شود.

با کلیک راست کردن روی هرکدام از آیکون‌ها گزینه‌های مختلفی را در رابطه با آن مشاهده خواهید کرد. گزینه‌هایی نظیر تنظیمات بیشتر، حذف و یا صفحه‌ی خانگی. علاوه بر گزینه‌های یاد شده، مورد دیگری تحت عنوان قفل یا Lock هم در آن به چشم می‌خورد. با قفل کردن یکی از افزونه‌ها، حتی در صورتی که همه افزونه‌ها را غیر فعال کنید، اکستنشن قفل شده همچنان فعال باقی خواهد ماند. امکان ایجاد گروه‌ در این افزونه هم فراهم خواهد بود.

۴. Extensity

افزونه Extensity یکی از اکستنشن‌های ساده با رابط کاربری کاملا ساده و جدی است که به منظور مدیریت سریع افزونه‌های نصب شده روی گوگل کروم طراحی شده است.

مثل دیگر افزونه‌های معرفی شده در این مطلب، Extensity هم به کاربران امکان ایجاد گروه‌ها را خواهد داد و به راحتی می‌توانید افزونه‌های موجود در یک گروه را مدیریت کنید.

افزونه Extensity گزینه‌ای مناسب برای مدیریت اکستنشن‌های مختلف است و به خاطر رابط کاربری ساده‌ای که دارد می‌تواند مورد استفاده همه افراد قرار بگیرد. اگر به دنبال افزونه مدیریتی زیبا با ظاهر کاربری خاص نیستید، Extensity می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.

۵. One Click Extension Manager

گزینه آخر پیشنهادی ما در این لیست One Click Extension Manager نام دارد. تنها کافیست افزونه یاد شده را باز کنید تا با رابط کاربری بسیار ساده آن رو به رو شوید. با باز کردن این افزونه، لیستی کامل از اکستنشن‌های نصب شده روی مرورگر خود را مشاهده خواهید کرد و به راحتی می‌توانید آن‌ها را حذف، فعال یا غیر فعال کنید. همچنین امکان غیر فعال کردن همه افزونه‌ها به صورت یکجا هم وجود دارد.

این افزونه از ایجاد گروه‌ها پشتیبانی نمی‌کند و رابط کاربری آن بسیار ساده و ابتدایی است. بنابراین در One Click Extension Manager نباید به دنبال گزینه‌های پیشرفته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی