ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک پرو ۱۶ اینچی
تکنولوژی

مجیک کیبورد مک بوک ۱۶ اینچی فرقی با نسخه سال ۲۰۱۵ ندارد

یکی از مشکلات نسل‌های گذشته مک بوک‌ها که بیشتر کاربران این دستگاه‌های گران‌قیمت با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، کیبوردهای پروانه‌ای بود. این کیبوردها به قدری بد و پر ایراد بودند که اپل بعد ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۲

یکی از مشکلات نسل‌های گذشته مک بوک‌ها که بیشتر کاربران این دستگاه‌های گران‌قیمت با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، کیبوردهای پروانه‌ای بود. این کیبوردها به قدری بد و پر ایراد بودند که اپل بعد از ۳ بار تغییرات ریز و درشت هم نتوانست آن‌ها را درست کند. به همین دلیل همزمان با معرفی مک بوک ۱۶ اینچی، اپل بار دیگر سراغ کیبوردهای قیچی شکل با نام «مجیک کیبورد» رفته است.

دوستداران اپل به خوبی با نام کیبوردهای قیچی شکل جدید مک بوک پرو ۱۶ اینچی آشنا هستند، زیرا پیش از این هم نام کیبوردها و ماوس‌های اپل که برای آی‌مک‌ها عرضه می‌شد، همین نام را داشت. از همین رو، iFixit که دل و روده تمام دستگاه‌ها را بیرون می‌ریزد تا کاربران از داخل آن‌ها با خبر شوند، می‌گوید که مجیک کیبورد در ظاهر جدید اپل، هیچ تفاوتی با نسخه سال ۲۰۱۵ آن ندارد.

مجیک کیبورد

بر اساس کالبدشکافی جدید این شرکت، این دو کیبورد به قدری با هم شباهت دارند که می‌توان به سادگی آن‌ها را با هم تعویض کرد. اما این تغییرات پس از سال‌ها جدال اپل با مشتری‌ها بر سر مکانیزم پروانه‌ای کیبورد مک‌بوک‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ بود که انواع و اقسام مشکلات اعم از ورود گرد و غبار و گیر کردن هر کدام از سوئیچ‌ها را با خود به همراه داشت. در نتیجه اپل تصمیم گرفت تا گارانتی این کیبوردها را طولانی‌تر کند.

با این حال بر اساس گزارش iFIxit، پیمایش هر کلید مجیک کیبورد، حدود ۰.۵ میلیمتر بیش‌تر شده و ارتفاع خود کلید‌ها نیز ۰.۲ میلیمتر ضخیم‌تر از گذشته شده است. کالبدشکافی این شرکت نشان می‌دهد که اتصال بین کلید و مکانیزم قیچی شکل زیر آن نیز بسیار محکم‌تر از قبل شده و کاربر راحت‌تر می‌تواند آن‌ها را تعویض کند. تمامی این تغییرات یک چیز را نشان می‌دهد و آن هم این است که در درجه اول کیبوردهای قیچی شکل، هیچ مشکلی نداشت و اپل بی دلیل به سراغ کیبوردهای پروانه‌ای رفت. پس همان طور که از قدیم گفته‌اند: سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۵ آبان ۱۳۹۸

    بله همینطوره کیبورد 2015 هیچ مشکلی نداشت اپل بیخودی کلید کرد رو کیبورد
    butterfly
    خوشبختانه این فاز نازک کردن و کم وزن کردن یکم از سر اپل بیرون رفته
    به طول عمر باتری و خنک کنندگی مک بوک پرو ها بیشتر توجه کرده همینطور باتری iDevice ها

مطالب پیشنهادی