ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

همکاری مشترک تویوتا و BYD برای تولید وسایل نقلیه برقی

دو شرکت بزرگ ژاپنی و چینی یعنی تویوتا و BYD در یک سرمایه گذاری مشترک مرکز تحقیقاتی تولید و توسعه وسایل نقلیه برقی ایجاد خواهند کرد. در مرحله اول این همکاری مشترک قرار به توسعه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

دو شرکت بزرگ ژاپنی و چینی یعنی تویوتا و BYD در یک سرمایه گذاری مشترک مرکز تحقیقاتی تولید و توسعه وسایل نقلیه برقی ایجاد خواهند کرد.

در مرحله اول این همکاری مشترک قرار به توسعه و تولید باتری مورد نیاز خودروهای برقی پرداخته شود و سپس به سراغ ساخت پلت فرم مشترک بروند. مرکز این همکاری مشترک در چین خواهد بود و کار خود را از سال 2020 آغاز خواهد کرد. در این همکاری مشترک که به صورت 50:50 است از مهندسان و نیروهای متخصص هر دو شرکت استفاده خواهد شد.

7bd6ecb4-toyota-byd-evs-for-china-1-768x432

در حال حاضر تویوتا یکی از بزرگ ترین شرکت های خودروسازی جهان است و شرکت BYD نیز ادعا می کند که بزرگ ترین سازنده وسایل نقلیه تمام برقی و پلاگ هیبریدی است. این همکاری مشترک اجازه می دهد تا هر دو شرکت با سرعت بیشتری اهداف خود را دنبال کنند.

BYD سابقه به نسبت طولانی در ساخت باتری برای خودروهای شهری و تجاری به صورت انبوه دارد.

در ماه جولای گذشته هر دو شرکت خبر از توسعه محصولاتی همچون سدان، SUV و کراس اوور برقی داده بودند که تحت نام تویوتا در کشور چین تا قبل از سال 2025 عرضه خواهد شد.

معاون ارشد شرکت BYD در رابطه با این همکاری می گوید:

" ما به دنبال ترکیب قدرت شرکت BYD در زمینه ساخت قوای محرکه الکتریکی با قیمت رقابتی با کیفیت و ایمنی محصولات شرکت تویوتا هستیم تا بتوانیم نیاز بازار را از خودروهای برقی فراهم کنیم."

معاون ارشد تویوتا نیز از این همکاری مشترک استقبال کرده تا با کنار گذاشتن رقابت و تحت همکاری مشترک هر دو شرکت گام موثری در زمینه تولید و عرضه محصولات برقی بردارند.

در حال حاضر شرکت تویوتا خود را عقب تر از رقبای اصلی خود یعنی هیوندای و نیسان در زمینه ساخت و تولید محصولات تمام برقی می داند و به همین دلیل به دنبال تولید 10 محصول تمام برقی تا سال 2020 میلادی است و قرار است حداقل 2 محصول تحت همکاری مشترک با سوبارو و سوزوکی عرضه کند.

3a6a584f-toyota-subaru-bev-dedicated-platform

چالش اصلی تویوتا دسترسی به باتری های با قابلیت اطمینان مشابه با تولیدات اصلی شرکت تویوتا است که پس از یک دهه استفاده تنها 10 درصد افت در زمینه ذخیره سازی انرژی در باتری های لیتیوم یونی داشته باشد. همچنین تویوتا به دنبال فن آوری های جدید همچون باتری های حالت جامد است.

در حال حاضر بزرگترین بازارهای جهانی مشوق های مالیاتی زیادی به محصولات تمام برقی می دهند.

تویوتا به عنوان رهبر خودروسازان در زمینه تولید و عرضه محصولات هیبریدی به شمار می رود و به مدد همین قدرت توانسته تا تولید گازهای سمی CO2 ناوگان محصولات خود را به صورت میانگین به کمتر از 100 گرم در هر کیلومتر برساند تا از مجازات های سنگین مالی به خصوص در بازارهای اروپایی در امان بماند.

toyota-six-bevs-for-global-deployment

تویوتا انتظار دارد تا سال 2025 میلادی نیمی از فروش محصولات این شرکت مجهز به قوای محرکه برقی باشد به همین جهت تویوتا 5 سال از زمان اولیه پیش بینی شده جلوتر است.

تویوتا در سال 2025 میلادی تا 4.5 میلیون دستگاه خودروی هیبریدی و پلاگ هیبریدی به فروش خواهد رساند و به دنبال فروش 1 میلیون دستگاهی خودروهای تمام برقی و سلول سوختی هیدروژنی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مجید
    مجید | ۲۷ آبان ۱۳۹۸

    مزخرف ترین نمایندگی تو ایران، نمایندگی همین BYD یعنی کارمانیا هست!

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۷ آبان ۱۳۹۸

    اشتباه بزرگی دارن میکنن همون اشتباهی که توی موبایل کردن دارن توی صنعت اتومبیل میکنن چین هم ظرف مدت کوتاهی تمام تکنولوژی تویتا رو کپی میکنه و شرکت هایی میسازه که مثل همیشه با تکیه بر عدم رعایت کپی رایت تبدیل میشن به غول های تولید.

  • Artin
    Artin | ۲۷ آبان ۱۳۹۸

    عجب! مثل اینکه فقط ما بدبخت بیچاره ها اینترنت نداریم این اخبارو دیجیاتو از کجا میاره؟؟؟؟؟؟؟؟

    • mohamadamak
      mohamadamak | ۲۷ آبان ۱۳۹۸

      از همون جایی که قبلا میاورد

مطالب پیشنهادی