ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برندینگ سوخت
خودرو

وضعیت نامعلوم پمپ بنزین های کشور در صورت کاهش مصرف بنزین

این روزها پمپ بنزین ها در شرایط خاصی به سر می برند و روند توزیع سوخت نیز از شرایط معمول خارج شده است. عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌های سوخت در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا می ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

این روزها پمپ بنزین ها در شرایط خاصی به سر می برند و روند توزیع سوخت نیز از شرایط معمول خارج شده است. عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌های سوخت در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا می گوید: «در پی اتفاقات اخیر، برخی از جایگاه‌های سوخت‌رسانی با مشکل مواجه شدند و همین موضوع سبب ایجاد صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های دیگر شده که امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن شرایط به حالت عادی بازگردد.»

محمد عطاپور در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه وضعیت سوخت‌رسانی در شرایط فعلی به‌خاطر حواشی و تغییرات به وجود آمده دچار اختلالاتی شده است که حل این مساله نیاز به زمان دارد، اظهار کرد: «اجرای سهمیه‌بندی و دو نرخی شدن بنزین مشکلاتی را برای جایگاه‌داران به وجود آورد که وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی باید راهکارهایی را برای حل این مساله تدوین کنند؛ چرا که استمرار سوخت‌رسانی نیازمند تدبیر است.»

کارمزد پمپ بنزین ها مناسب نیست

عطاپور اینکه لازم است به مساله‌ی کارمزد، تحمیل هزینه‌های اداری و استهلاک در جایگاه‌ها توجه شود افزود: «انتظار می‌رفت که شرکت ملی پخش قبل از اعلام این تصمیم با جایگاه‌داران مشورت کند تا تدابیر لازم برای سروسامان دادن به این موضوع در نظر گرفته شود.»

پمپ بنزین

او تصریح کرد: «این موضوع که در حال حاضر نمی‌دانیم برای خرید سوخت چه رقمی باید پرداخت کنیم، ابهام زیادی را برای این بخش به وجود آورده که لازم است به این مساله توجه شود. در حال حاضر یک جایگاه برای تامین بنزین سوپر باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان تامین اعتبار کند و این در حالی است که نظام بانکی چنین اجازه‌ای به آنها نمی‌دهد که باید برای تمام این مشکلات تدابیری در نظر گرفته شود.»

پیش‌بینی کاهش مصرف بنزین تا ۲۰ درصد

عطاپور با تاکید بر اینکه با تصمیم اخیر، میزان مصرف بنزین ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، گفت: «این موضوع اثرات منفی بر جایگاه‌ها می‌گذارد؛ چراکه با توجه به استهلاک جایگاه‌ها درآمد جایگاه‌داران مقرون به صرفه نخواهد بود و باید برای این مساله نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شود.

به گفته او، شرکت ملی پخش باید در تامین سوخت‌ جایگاه‌ها کمک کند و همچنین به مسائلی همچون تامین منابع مالی و حق‌العمل جایگاه‌ها توجه داشته باشد.

پمپ بنزین

لزوم درج شماره تلفن روی کارت های سوخت شخصی

این عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌های سوخت توصیه کرد که مصرف کنندگان شماره تلفن خود را روی کارت سوخت درج کنند تا اگر کارت آن‌ها در جایگاه جا ماند، کارکنان جایگاه بتوانند به راحتی کارت را به آن‌ها تحویل دهند.

در نهایت گفتنی است که براساس گزارش‌های میدانی، با توجه به شرایط خاص پمپ بنزین های فعال، زمان مناسب برای مراجعه به پمپ بنزین ها را می توان ساعات ابتدایی صبح و پیش از طلوع آفتاب عنوان کرد چرا که در سایر ساعات روز و به خصوص در نزدیکی ظهر، صف‌های بسیار بلندی در ورودی پمپ بنزین ها شکل می گیرد و در ساعات پایانی روز نیز احتمال به اتمام رسیدن ظرفیت مخزن سوخت پمپ بنزین ها وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

    الکی میگن گرون نشده
    گوشت تو همین دو سه روز ۱۰ تومن گرون شد
    سوپریا جنسا رو گرون کردن از الان
    مسئولی که میگی تاثیر نمیزاره بیا و ببین

  • علی
    علی | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

    مشخص بشه که بنزین هر پمپ بنزین از کدام پالایشگاه است تا رقابت در تولید بنزین با کیفیت بالا بین پالایشگاه ها به وجود بیاید.

  • mahdi mc
    mahdi mc | ۲۷ آبان ۱۳۹۸

    شاید باورش سخت باشه ولی چهار پنج سال دیگه باید بنزین 9/000 تومنی بزنیم و الان بهش میخندیم و میگیم عمراً ولی وقتی اون موقع ریختیم تو باک و کارت کشیدیم میفهمیم با 9/000 تومن هم کنار اومدیم

  • zilyzal
    zilyzal | ۲۷ آبان ۱۳۹۸

    یه عده این همه گفتن وقتی گرون میشه استفاده نکنید بعد الان خبر زدن اول صبح برید به صف نخورید بنزینم یوقت تموم نشه قشنگ تیمارستانه
    البته به شخصه از درستی خبر اطمینان ندارم و اشاره نشده گزارش میدانی مربوط به کجا و چه شهری هست دقیقا
    شهرستان ما که توی این یکی دو روزه به شدت نسبت به قبل خلوت تر شده مسیری که همیشه به شدت ترافیک بود خلوت شده و تاکسی هم سخت گیر میاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی