ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم های آمریکا علیه کره شمالی
تکنولوژی

بازداشت توسعه‌دهنده اتریوم به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا

یکی از اعضای پروژه اتریوم به اتهام نقض تحریم های آمریکا علیه کره شمالی بازداشت شده و با احتمال ۲۰ سال زندان روبه‌روست. کره شمالی که با تحریم های گسترده ای دست و پنجه نرم ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۹

یکی از اعضای پروژه اتریوم به اتهام نقض تحریم های آمریکا علیه کره شمالی بازداشت شده و با احتمال ۲۰ سال زندان روبه‌روست.

کره شمالی که با تحریم های گسترده ای دست و پنجه نرم می کند، اخیرا کنفرانسی را با موضوع بلاکچین، رمزارز و نحوه استفاده از آنها برای دور زدن تحریم ها برگزار کرده است. یکی از شرکت کنندگان در این کنفرانس که «ویرجیل گریفیث» نام دارد، دیروز و حین ورود به فرودگاه توسط ماموران آمریکایی بازداشت شده است.

ویرجیل گریفیث از اعضای پروژه ویژه بنیاد اتریوم است و روی یک سرویس Tor2Web به نام Onion.city هم کار می کند. پروژه نرم افزاری Tor2Web به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به مرورگر Tor از سرویس های آن استفاده کرده و در فضای وب هویت خود را مخفی کنند.

تحریم های آمریکا علیه کره شمالی

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری گریفیث ۳۶ ساله در حالی به پیونگ یانگ سفره کرده که قبلا درباره عواقب اینکار به وی هشدار داده شده بود. «جان دمرس»، معاون دادستان کل آمریکا در این باره گفته است:

گریفیث با وجود هشدارها به یکی از سرسخت ترین دشمنان ایالات متحده سفر کرده تا روش نقض تحریم ها با تکیه بر فناوری بلاکچین را به آنها آموزش دهد. هدف از این شکایت اجرای عدالت در مورد جرمی است که وی مرتکب شده

در این دادخواست گریفیث همچنین به طراحی برنامه هایی برای کمک به داد و ستد اتر بین کره شمالی و جنوبی متهم شده که زیر پا گذاشتن تحریم های آمریکا محسوب می شود. در صورتی که اتهامات وی اثبات شوند، گریفیث باید خود را برای ۲۰ سال زندان آماده کند.

این تحریم ها بر اساس قانون IEEPA یا «اختیارات اضطراری اقتصادی» و طی دو فرمان اجرایی بوش و اوباما علیه پیونگ یانگ وضع شده و شهروندان، سازمان ها و کسب و کارهای خصوصی آمریکایی را از هر نوع کمک به دولت کره شمالی منع می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی