ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تخفیف ویژه اسنپ به مناسبت روز جهانی معلولان

همزمان با روز جهانی معلولان، روابط عمومی اسنپ خبر می‌دهد که در طرحی به نام «با شما در حرکتیم» برای سفرهای افراد دارای معلولیت تخفیفی تا پایان امسال در نظر گرفته است. بر اساس تفاهم‌نامه‌ ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۰

همزمان با روز جهانی معلولان، روابط عمومی اسنپ خبر می‌دهد که در طرحی به نام «با شما در حرکتیم» برای سفرهای افراد دارای معلولیت تخفیفی تا پایان امسال در نظر گرفته است. بر اساس تفاهم‌نامه‌ اسنپ با شهرداری، این تخفیف در اختیار تمام افراد دارای کارت معلولیت بهزیستی قرار می‌گیرد. تخفیف ۲۰درصدی اسنپ (تا سقف ۶هزار تومان) بدون محدودیت در تعداد سفر قابل استفاده است و تا پایان سال ۹۸ اعتبار دارد. این کد که به زودی از طرف اسنپ در اختیار افراد دارای معلولیت قرار می‌گیرد، تنها برای شخص معرفی شده قابل استفاده است.

چالش حمل‌و‌نقل برای افراد دارای معلولیت

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۵٪ از جمعیت جهان دارای معلولیت هستند که حدود ۱ میلیارد نفر را شامل می‌شود. افراد دارای معلولیت در جوامع گوناگون به شکل‌های مختلف در معرض نابرابری‌ هستند؛ به طور مثال آمار اشتغال، وضعیت بهداشت و شرایط اقتصادی این افراد به طور میانگین پایین‌تر از سایر افراد جامعه است.

وظیفه هر کدام از ما به عنوان افراد جامعه این است که در جهت ایجاد شرایط برابر و از بین بردن موانع حضور افراد دارای معلولیت در جامعه بکوشیم. سازمان‌ها هم به واسطه مسئولیت اجتماعی که دارند باید در زمینه مناسب‌سازی و بهبود زیرساخت‌ها برای حضور پر‌رنگ افراد دارای معلولیت در عرصه‌های مختلف تلاش کنند. یکی از موانع اصلی برای حضور این افراد در جامعه محدودیت‌هایی است که در حمل‌و‌نقل آن‌ها وجود دارد.

اسنپ می‌گوید که با اختصاص این تخفیف تلاش دارد تا قدمی کوچک برای حضور بیشتر افراد دارای معلولیت در جامعه و ارتقای مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های اجتماعی بردارد.

معافیت از پرداخت کمیسیون رانندگان دارای معلولیت

اسنپ پیش از این نیز حامی معلولان بوده و تسهیلات ویژه‌ای برای رانندگان دارای معلولیت در نظر گرفته است. مجموع کاربران راننده دارای معلولیت در ناوگان حمل‌ونقل اسنپ حدود ۱۰ هزار نفر هستند که تمام این افراد از پرداخت کمیسیون معاف هستند. به گزارش روابط عمومی اسنپ، مجموع کمیسیون افراد دارای معلولیت در یک ‌سال گذشته تا تابستان ۱۳۹۸، مبلغ ۹ میلیارد تومان بوده که اسنپ این رقم را از اعتبار این افراد کسر نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی