ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری فورد و مک دونالد برای تولید قطعات خودرو از پسماند قهوه

فورد در تلاش است تا با همکاری رستوران های زنجیره ای مک دونالد از پسماند قهوه برای تولید قطعات خودرو استفاده نماید. شرکت فورد و رستوران های زنجیره ای مک دونالد به تازگی وارد همکاری ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

فورد در تلاش است تا با همکاری رستوران های زنجیره ای مک دونالد از پسماند قهوه برای تولید قطعات خودرو استفاده نماید.

شرکت فورد و رستوران های زنجیره ای مک دونالد به تازگی وارد همکاری شده اند تا نقش خودشان را در مبارزه با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین ایفا کنند. فورد می خواهد پسماند قهوه (پوسته باقیمانده از فرایند فرآوری دانه های قهوه) را بازیافت کرده و از آن در ساخت قطعات خودرو بهره بگیرد.

پسماند قهوه مورد استفاده در مک دونالد معمولاً به مراکز دفع ویژه انتقال پیدا می کند، اما به زودی سر از آزمایشگاه های فورد در خواهد آورد. این پسماند توانایی تبدیل شدن به بیوپلاستیک یا پلاستیک تجزیه پذیر را دارد. با این کار می توان پسماند غذایی را کم کرد، قطعات خودرو را سبک تر ساخت، از نفت یا محصولات نفتی کمتری استفاده کرد و انتشار گاز CO2 را نیز کاهش داد.

صنعت خودرو زیر فشار سنگین طرفداران محیط زیست قرار دارد، چون تحقیقات نشان می دهند حدود یک چهارم از آلودگی کربنی کره خاکی به انتشار آلاینده ها از خودروها در بخش حمل و نقل اختصاص دارد. همین موضوع، خودروسازان جهانی را به سمت خودروهای برقی سوق داده است. فورد که یکی از چهار شرکت برتر جهان در این صنعت به شمار می رود، برنامه های زیادی را برای کاهش اثر زیست محیطی خود در سر دارد.

البته بازیافت پسماند قهوه و تبدیل آن به قطعات خودرو نقش کمرنگی را در این برنامه بزرگ ایفا خواهد کرد، ولی باز هم می تواند نگاه مثبت منتقدین را به خود جلب نماید. مک دونالد فقط در قاره آمریکا، سالانه حدود 30 هزار تن پسماند قهوه تولید می کند. بازیابی و استفاده از این ماده می تواند بعضی اجزای خودرو را تا 20 درصد سبک تر کرده و انرژی مورد نیاز برای قالب ریزی را تا 25 درصد کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی