ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وب و اینترنت

چگونه نتایج جستجو در گوگل را شخصی سازی کنیم؟

گوگل به خاطر رویکرد خاص خود در ارائه نتایج در جستجو‌هایش معروف است. برخی از اوقات غول جستجوگر دنیا ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌کند اما اکثر آن‌ها را پس از مدتی کوتاه مجددا کنار می‌گذارد. ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

گوگل به خاطر رویکرد خاص خود در ارائه نتایج در جستجو‌هایش معروف است. برخی از اوقات غول جستجوگر دنیا ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌کند اما اکثر آن‌ها را پس از مدتی کوتاه مجددا کنار می‌گذارد. این موارد می‌توانند امکان شخصی سازی گوگل در ارائه نتایج را در اختیار کاربران قرار دهند.

این موضوع البته به این معنی نیست که شما هرگز قادر نیستید مجددا از آن‌ها استفاده کنید. به همین خاطر در این مطلب تصمیم گرفتیم نگاهی داشته باشیم به بهترین افزونه‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نتایج نمایش داده شده در گوگل را شخصی سازی کنید.

۱.Google Search Filter

بیشتر افراد مجموعه‌ای از سایت‌های انتخابی دارند که عموما می‌خواهند اکثر جستجوهایشان از طریق گوگل از آن‌ها انجام شود. به طور مشابه ممکن است بخواهید هرگز نتایج از برخی سایت‌های خاص برایتان به نمایش درنیاید.

فیلتر جستجو‌های گوگل راهی برای انجام دادن این موارد است. با فعالسازی آن می‌توانید برخی نتایج از وبسایت‌های مد نظرتان را مخفی کنید. با استفاده از فیلتر گوگل، نتایج جستجوی شما اگر از وبسایت‌های مورد علاقه‌تان باشد، با پس زمینه سبز نمایش داده خواهند شد.

تنها کافیست پس از نصب افزونه وارد فایل تنظیمات شده و قبل از نام سایت‌های مورد علاقه خود + را اضافه کنید.

دانلود افزونه

۲. Discussions Button for Google Search

تا چند سال پیش، گوگل تب Discussions (گفتگو و بحث) را به پنجره نمایش نتایج خود اضافه کرده بود (در کنار تب‌های تصاویر، ویدیو، اخبار و ...). با استفاده از این گزینه می‌توانستید تنها نتایج خود را در فروم‌ها و وبسایت‌هایی که در آن گفتگو انجام می‌شود مشاهده کنید. پس از گذشت مدتی، طبق معمول گوگل آن را حذف کرد.

با استفاده از افزونه Discussions Button for Google Search می‌توانید این تب را به گوگل بازگردانید. البته دقیقا مشابه تب اصلی Discussions کار نمی‌کند چرا که گوگل به طور کامل آن را از کد‌های بک‌اندخود حذف کرده است؛ اما به شما این اجازه را می‌دهد که با برخی فیلتر‌ها و عملگر‌های منطقی، نتایج را از وبسایت‌های خاصی که بر اساس بحث و گفتگو (مثل فروم‌ها) کار می‌کنند مشاهده کنید.

دانلود افزونه

۳. Google Results Previewer

مدتی می‌شد یک پیش نمایش از نتایج جستجوی گوگل مشاهده کرد. برای این کار کافی بود اشاره‌گر ماوس را روی نتایج می‌بردید تا پنجره‌ای وبسایت نمایش داده شود. افزونه Google Results Previewer این ویژگی را مجددا احیا کرده است.

برای این که این پیش نمایش را برای جستجو‌های خود داشته باشید، کافیست اشاره گر ماوس را روی نتیجه ببرید در پنجره‌ای کوچک پیش نمایش قابل مشاهده شود. البته لازم به ذکر است که برای بسته شدن این پنجره، حتما باید در یک فضای خالی کلیک کنید.

نکته: شاید برای این که بتوانید به خوبی از این افزونه بهره‌مند شوید، مجبور باشید ابتدا کوکی‌های خود را حذف کنید.

دانلود افزونه

۴. Unpinterested

شبکه اجتماعی Pinterest یکی از محبوب‌ترین و پرکاربر ترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. اما به خاطر محبوبیت زیادی که دارد بسیاری از نتایج بخش تصاویر گوگل را به خود اختصاص می‌دهد. این تصاویر از آنجایی که نمی‌توان ذخیره‌شان کرد و فایل JPGشان را دید، می‌توانند تا حدی آزار دهنده باشند.

با استفاده از افزونه Unpinterested می‌توانید همه نتایج نمایش داده شده از صفحات Pinterest را از نتیجه جستجو‌های خود حذف کنید. هم در بخش تصاویر و هم در جستجو‌های معمولی و عادی. این فیلتر می‌تواند با تیک‌دار کردن یک گزینه در افزونه و به سادگی هر چه تمام‌تر انچام بپذیرد.

دانلود افزونه

۵. Night mode for Google Search

این روز‌ها تب استفاده از حالت شب یا تاریک به شدت داغ است و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند برای این که چشمشان اذیت نشود از پس زمینه‌های تاریک استفاده کنند.

اگر از حالت تاریک در سیستم عامل و اپلیکیشن‌هایتان استفاده می‌کنید، احتمالا با دیدن صفحه‌ای که حالت مشابه را ندارد اذیت می‌شوید. جستجوی گوگل یکی از این صفحات است و به طور پیش فرض دارای حالت تاریک نیست.

افزونه Night Mode for Google Search این مشکل را حل می‌کند. تنها کافیست آن را پس از نصب (و هر زمان که می‌خواهید) فعال کنید تا حالت تاریک یا روشن بخش نتایج گوگل را مشخص کنید.

دانلود افزونه

۶. WhenX for google Search

گاهی اوقات بد نیست بدانید که آخرین بار چه زمانی به یک وبسایت سر زده‌اید. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند که سریع‌تر متوجه شوید هرکدام از نتایج گوگل از کدام صفحات به نمایش در آمده است.

با استفاده از WhenX for Google Search می‌توانید این مهم را عملی کنید. با نصب این افزونه برچسبی در کنار لینک هرکدام از نتایج جستجو نمایش داده می‌شود که به شما اطلاع می‌دهد آخرین بار چه زمانی به آن‌ها سر زده‌اید.

لازم به ذکر است که همه اطلاعات به صورت داخلی روی حافظه کامپیوتر خودتان ذخیره می‌شود و اطلاعات شما به صورت آنلاین در اختیار سازندگان WhenX قرار نمی‌گیرد.

دانلود افزونه

۷. Google Search Date Range Shortcut

وقتی در حال تحقیق در رابطه با یک موضوع هستید، ممکن است بخواهید نتایج جستجویتان مربوط به بازه زمانی خاصی باشند. به طور پیش فرض، گوگل دارای یک فیلتر زمانی هست، اما باید ابتدا روی آن کلیک کنید تا بتوانید از آن استفاده نمایید. از طرفی حالت‌های نمایش داده شده در این لیست به شدت محدود است.

با استفاده از افزونه Google Search Date Range Shortcut دو اتفاق می‌افتد: ابتدا این که ابزار منو همیشه به صورت باز شده در اختیارتان قرار می‌گیرد و دوم این که می‌توانید بازه‌های زمانی دلخواه خودتان را نیز به منوی نمایش داده شده اضافه کنید.

دانلود افزونه

۸. Straight to Full-Size for Google Images

اگر از جستجوی تصاویر گوگل زیاد استفاده می‌کنید احتمالا بدانید که گوگل تنها یک صفحه پیشنمایش از نتایج تصاویر شما نشان می‌دهد. با استفاده از افزونه Straight to Full-Size for Google Images می‌توانید این مشکل را حل کنید. اگر روی نتیجه جستجو کلیک کنید، مرورگر کروم به طور خودکار شما را به URL تصویر خواهد برد.

دانلود افزونه

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۰ آذر ۱۳۹۸

    عالی بود خسته نباشی

مطالب پیشنهادی