ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هجوم همه‌جانبه جی پلاس به بازار ایران؛ از لوازم خانگی تا موبایل

«می‌خواهیم مردم ایران مدرن‌ترین زندگی را داشته باشند و در دوران تحریم از تکنولوژی عقب نمانند.» این جمله‌ای بود که مدیران مختلف برند «جی پلاس»، متعلق به «گلدیران»، در مراسم رونمایی از محصولات مختلف بر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵

«می‌خواهیم مردم ایران مدرن‌ترین زندگی را داشته باشند و در دوران تحریم از تکنولوژی عقب نمانند.» این جمله‌ای بود که مدیران مختلف برند «جی پلاس»، متعلق به «گلدیران»، در مراسم رونمایی از محصولات مختلف بر آن تاکید داشتند. جی پلاس که ابتدای امسال از تلویزیون‌های خود رونمایی کرده بود، حالا با هجومی همه‌جانبه و غافلگیرکننده، ۱۳ محصول مختلف در حوزه لوازم خانگی، صوتی و تصویری، تکنولوژی و حتی موبایل را رونمایی کرد.

شاید ابتدای امسال زمانی که برند جی پلاس از سوی گلدیران با تلویزیون‌هایش به مشتریان معرفی شد، کسی فکرش را نمی‌کرد که این برند قرار است چند ماه آینده با آرایشی کاملاً جدید وارد چندین حوزه تازه شود. اما اکنون این برند اعلام می‌کند که استراتژی اصلی‌اش، ارائه یک سبد کامل از محصولات مختلف است و باید در آینده، انتظار محصولات بیشتری را هم از این برند کشید.

تلویزیون‌های جدید جی پلاس از نمایشگری با رزولوشن UHD بهره می‌برند.

حالا ترکیب محصولات جی پلاس، شامل سری جدید تلویزیون‌ها، یخچال، ماشین لباس‌شویی، کولرگازی، دستگاه تصفیه هوا، وایت برد هوشمند، چیلر صنعتی، دستگاه‌های تصفیه کننده واحد‌های صنعتی و نمایشگرهای تجاری خواهد بود.

جی پلاس ۲ مانیتور با اندازه ۲۲ و ۲۴ اینچی معرفی کرد. در این میان یک کامپیوتر یکپارچه (All-in-One) نیز در محصولات جدید دیده می‌شود.

اما این همه ماجرا نیست و این برند جدید نگاهی به صنعت تکنولوژی هم داشته و مانیتورهایی را در کنار کامپیوتر All-in-One رونمایی کرده است. و باز هم این تمام ماجرا نیست و حتی ۲ موبایل جدید با نام‌های T10 و Q10 رونمایی شد که قرار است در بازه قیمتی ۸۰۰ هزار تومان الی ۱ میلیون تومان به فروش برسند.

«حسین تنهایی»، قائم مقام هیات مدیره گلدیران اعلام کرد که این شرکت تجربه‌ای ۳۰ ساله دارد و در ۱۷ سال اخیر به لطف همکاری با LG، ماشین‌آلات پیشرفته‌ای را تهیه کرده است که در خطوط تولید از آن‌ها استفاده می‌کند. به گفته او حالا گلدیران تصمیم گرفته تا «تهدید» تحریم را به یک «فرصت» تبدیل کند و با تغییر رویکرد، به سراغ ایجاد یک برند ایرانی یعنی جی پلاس برود.

او گفت که حالا با استفاده از تجربه‌ای که گلدیران کسب کرده، می‌تواند محصولاتی را تهیه کند که از نظر کیفیت در سطح جهانی هستند و قابلیت صادرات را هم دارند. به گفته او، اگرچه این شرکت بیشتر قطعات مورد نیاز برای محصولات خود را از چین وارد می‌کند اما تلاش می‌کند تا بهترین گزینه‌ها را خریداری کند تا محصول نهایی، چیزی از محصولات جهانی کم نداشته باشند و حالا، جی پلاس خودش را از نظر کیفیت با ال جی مقایسه می‌کند.

از سوی دیگر تنهایی تاکید کرد که حتی قرار است با «شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی» هم همکاری‌هایی برای تولید برخی قطعاتی که امکان ورود به ایران وجود ندارد، انجام دهد.

«مزدک ابراهیمیان»، معاون کسب‌وکار جی پلاس در شرکت مدیاپردازش هم خبر داد که کار توزیع موبایل‌های جی پلاس، با شرکت مدیاپردازش خواهد بود. او گفت که موبایل، به نوعی پرچمدار یک برند محسوب می‌شود و حالا مدیاپردازش هم با تجربه ۱۰ ساله‌اش، با سلیقه و وسواس با جی پلاس همکاری نزدیکی برای نهایی شدن موبایل‌های این برند داشته است: «به زودی موبایل‌های T10 و Q10 به عنوان پرچمدار جی پلاس در بازار حضور خواهد داشت.»

کولر و دستگاه‌های تصفیه هوای جی‌پلاس. دستگاه‌های تصفیه هوا از سنسور تشخیص میزان گرد و غبار برخوردار هستند و توانایی تصفیه فضا تا ۵۲ متر مربع را دارند.

از سوی دیگر مجید زاهدی، مدیر کسب‌وکار جی پلاس هم اعلام کرد در شرایط اقتصادی خاص و تحریم، و در زمانی که بسیاری از شرکت‌ها کار خود را تعطیل کردند، گلدیران «با شهامت وارد یک دنیای جدید و پر ریسک» شد و حالا تمام استانداردهای خود را با یک برند درجه یک جهانی یعنی LG مقایسه می‌کند:

«امروز ۱۰۰ درصد از نظر کیفیت با معیارهای جهانی قابل رقابت هستیم. همه برندهای جهانی سالی یک بار تکنولوژی‌هایشان را به روز می‌کنند. کارهایی که امروز ارائه کردیم تلفیقی از نسل دوم محصولات جی پلاس است، در حالی که ما چند ماه پیش نسل اول محصولات خود را ارائه کردیم و از همین حالا به نسل سوم محصولات‌مان فکر می‌کنیم. حتی اندروید ۹ را به زودی در تلویزیون‌های خود ارائه می‌دهیم؛ کاری که هنوز بسیاری از برندهای جهانی برای تلویزیون‌های خود انجام نداده‌اند.»

در این میان جی‌ پلاس اعلام کرده است که ۲ موبایل اولی که معرفی می‌کند، قیمتی بسیار رقابتی خواهند داشت. موبایل Q10 که از ظاهر بهتر و سخت‌افزار قوی‌تری نیز برخوردار است قرار است با رنج قیمت حدود ۱ میلیون تومان عرضه شود، در حالی که نمونه T10 با حدود ۸۰۰ هزار تومان روانه بازار می‌شود.

Q10 از نمایشگری ۶.۲۶ اینچی و چیپست مدیاتک MT6761 به همراه ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. در حالی که T10، نمایشگری ۵.۵ اینچی (و البته با حاشیه‌های بیشتر) در کنار چیپست Unisoc Sc9863 بهره می‌برد. ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی در کنار دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، از سایر مشخصات این موبایل ۸۰۰ هزار تومانی هستند.

جی پلاس می‌گوید ماشین‌ ظرفشویی این برند به موتور Inverter BLDC و برنامه شستشوی سریع مجهز است. از سوی دیگر ماشین‌های لباس‌شویی هم مجهز به تکنولوژی ضد چروک، قابلیت از بین بردن ۲۴ نوع لکه، و مناسب برای وزن‌ی از ۶ تا ۹ کیلوگرم هستند.
جی پلاس ۳ نمونه یخچال هم معرفی کرد که مجهز به Fresh Box برای نگه‌داری مواد غذایی، سبزیجات و مواد فاسد شدنی هستند. گردش هوای چندگانه (Multi Air Flow) هم از دیگر قابلیت این یخچال‌ها بود.

اکنون باید دید بازخورد کاربران ایرانی نسبت به محصولات جدید جی پلاس چگونه خواهد بود. آنطور که مدیران گلدیران اعلام کردند، تلویزیون‌های جی پلاس که در ماه‌های گذشته روانه بازار شدند با استقبالی بی‌نظیر، حتی بیشتر از برند LG مواجه بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۹ دی ۱۳۹۸

    کیفیت نسل اول تلویزیون‌های این شرکت اصلا تعریفی نداشت و قیمت‌ها هم رقابتی نیستن. ولی با توجه به خط تولید خوبی که از شرکت الجی در ایران به جا مونده شاید شاهد بهبود کیفیت محصولات این برند بشیم. درضمن قیمت موبایل‌هاش هم نسبت به سخت‌افزار و در مقایسه با بقیه‌ی رقبای ایرانیش خوبه

  • Iraj Cruse
    Iraj Cruse | ۱۲ دی ۱۳۹۸

    میریم که یه برند خوب ببینیم آیا؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی