ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی اس ۱۰ لایت
تکنولوژی

گلکسی S10 لایت و نوت 10 لایت معرفی شدند؛ پرچمداران ارزان سامسونگ

سامسونگ پس از مدت ها گمانه زنی از اعضای جدید خانواده گلکسی اس و نوت با پسوند لایت رونمایی کرد. این دو گوشی از نمایشگری مشابه و چیپست های متفاوت بهره می برند. گلکسی اس ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سامسونگ پس از مدت ها گمانه زنی از اعضای جدید خانواده گلکسی اس و نوت با پسوند لایت رونمایی کرد. این دو گوشی از نمایشگری مشابه و چیپست های متفاوت بهره می برند.

گلکسی اس ۱۰ لایت و نوت ۱۰ لایت هر دو از نمایشگر ۶.۷ اینچی +FullHD اولد بهره می برند که حفره ای در وسط لبه فوقانی آنها دیده می شود.

گلکسی اس ۱۰ لایت به چیپست ۸ هسته ای با حداکثر کلاک ۲.۸ گیگاهرتز مجهز شده که علی رغم عدم تایید از سوی سامسونگ احتمالا اسنپدراگون ۸۵۵ باشد. در کنار این تراشه ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته که امکان افزایش آن از طریق کارت microSD وجود دارد.

گلکسی اس ۱۰ لایت

ماژول تصویربرداری گلکسی اس ۱۰ لایت از دوربین اصلی سه گانه با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 و ۵ مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با اپرچر f/2.2 هم نوید ثبت تصاویر با کیفیتی را می دهد. دیگر نکته شاخص در مورد گلکسی اس ۱۰ لایت این است که برای نخستین بار در میان گوشی سامسونگ به لرزشگیر اپتیکال Super Steady مجهز شده که لرزش های دست را بیش از پیش حذف می کند.

گلکسی نوت ۱۰ لایت هم نمایشگری مشابه با اس ۱۰ لایت دارد اما مثل دیگر اعضای خانواده نوت از قلم S Pen هم پشتیبانی می کند. کمپانی سازنده در این مورد هم صراحتا به مدل چیپست اشاره نکرده اما ویژگی هایی مثل پردازنده ۸ هسته ای با بیشینه کلاک ۲.۷ گیگاهرتز و لیتوگرافی ۱۰ نانومتری با اگزینوس ۹۸۱۰ همخوانی دارد.

پیکربندی حافظه هم مثل اس ۱۰ لایت از ۶ یا ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت پشتیبانی از microSD تشکیل شده است.

گلکسی اس ۱۰ لایت
گلکسی نوت ۱۰ لایت

هرچند دوربین سلفی هر دو گوشی ۳۲ مگاپیکسلی و مشابه است اما دوربین عقب عضو جدید سری نوت از سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با اپرچر f/2.2 و تله فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است. در این پیکربندی سنسور اصلی پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 جاخوش کرده و از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار با پیکسل دوگانه پشتیبانی می کند.

جالب اینجاست گلکسی نوت ۱۰ لایت با جک ۳.۵ میلیمتری معرفی شده؛ قابلیتی که در سری نوت ۱۰ خبری از آن نبود. از طرف دیگر اس ۱۰ لایت از این ویژگی محروم شده آن هم در حالی که اس ‍۱۰ و اس ۱۰ پلاس از جک ۳.۵ میلیمتری برخوردار بودند.

هردو گوشی جدید سامسونگ با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2 به دست کاربران خواهد رسید. برای گلکسی اس ۱۰ لایت رنگ های سفید، مشکی و آبی کمرنگ در نظر گرفته شده اما عضو جدید سری نوت در رنگ های مشکی، قرمز و گرادیان بنفش از راه می رسد.

گلکسی اس ۱۰ لایت و نوت ۱۰ لایت تا آخر سال ۹۸ و به ترتیب با قیمت های پایه ۶۴۹ و ۵۹۹ یورو عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Khan
    Khan | ۱۴ دی ۱۳۹۸

    اگه خواستم 9 تومن بدم مدل‌های لایت، سه تومن دیگه هم جور میکنم دیگه اصلیش رو میخرم چه کاریه

  • O۹Erd
    O۹Erd | ۱۴ دی ۱۳۹۸

    اصلا معنی ارزان باز نویسی شد

    • یونس مرادی
      یونس مرادی | ۱۴ دی ۱۳۹۸

      نسبت به پرچمدارهای اصلی ارزونن وگرنه نسبت به جیب خود من جی ال ایکس شاهین ۲ هم ارزون نیست

      • O۹Erd
        O۹Erd | ۱۴ دی ۱۳۹۸

        ??همه همینیم...

مطالب پیشنهادی