ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ربات مجهز به پلتفرم متن باز و هوش مصنوعی می‌تواند نقش یک کارمند را ایفا کند

استارتاپ فرانسوی Pollen Robotics در نمایشگاه CES یک ربات مجهز به هوش مصنوعی با نام «Reachy» را معرفی کرد؛ رباتی که البته با هم‌نسل‌های خود متفاوت است و از پلتفرمی متن باز استفاده می‌کند. ماهیت متن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۸

استارتاپ فرانسوی Pollen Robotics در نمایشگاه CES یک ربات مجهز به هوش مصنوعی با نام «Reachy» را معرفی کرد؛ رباتی که البته با هم‌نسل‌های خود متفاوت است و از پلتفرمی متن باز استفاده می‌کند.

ماهیت متن باز بودن این ربات باعث می‌شود تا دامنه فعالیت‌های آن بستگی به باز بودن ذهن توسعه‌دهندگان داشته باشد. توسعه‌دهندگان با استفاده از پایتون می‌توانند کاربردهای مختلفی را برای این پلتفرم در نظر بگیرند و به سادگی آن را اجرایی کنند. برخی کاربردهای این ربات را در ویدیوی معرفی‌اش ببینید:

در حال حاضر هم، آنچه این استارتاپ فرانسوی در قالب Reachy ارائه می‌دهد به شکل پیش‌فرض می‌تواند برخی اقدامات را انجام دهد؛ از تحویل غذا گرفته تا خوش‌آمدگویی به مشتریان و سرویس‌دهی به آن‌ها.

نکته مهم اینجاست که به شکل پیش‌فرض، این ربات از هوش مصنوعی بهره می‌برد. همین مسئله به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا به سراغ کاربرد اصلی که در ذهن دارند برای آن بروند، بدون اینکه نیاز باشد برای آموزش «یادگیری ماشین» وقت صرف کنند.

نکته مهم بعدی درباره این ربات، ماهیت ماژولار بودن آن است. برای مثال دست‌های آن می‌توانند قالب‌های مختلفی داشته باشند. شاید خریدار آن به دستی که صرفاً یک تکه و شبیه به قلاب است نیاز داشته باشد و شاید یک خریدار دیگر بخواهد دست‌های Reachy را با ۵ انگشت سفارش دهد.

با این همه، نکته اصلی درباره Reachy، قیمت آن است که این ربات را از دسترس بسیاری از علاقمندان به استفاده‌ی تفریحی از آن دور می‌کند. نسخه ساده که صرفا یک دست دارد حدود ۹ هزار دلار قیمت دارد در حالی که قیمت نسخه کامل با دو دست و وجود سر، به ۱۷ هزار دلار می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی