ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به ویژگی‌های جدید سرویس آنلاین مستر بلیط

حتما بارها پیش آمده که برای رفتن به سفرهای تفریحی یا کاری به دنبال مرجعی کامل و جامع برای خرید بلیط وسایل نقلیه بگردید؛ جایی که بتوانید برای رسیدن به مقصد مورد نظرتان، برنامه حرکت ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

حتما بارها پیش آمده که برای رفتن به سفرهای تفریحی یا کاری به دنبال مرجعی کامل و جامع برای خرید بلیط وسایل نقلیه بگردید؛ جایی که بتوانید برای رسیدن به مقصد مورد نظرتان، برنامه حرکت اتوبوس، قطار و هواپیما را رصد کنید و بنا به نیازتان بهترین وسیله نقلیه و زمان حرکت ممکن را انتخاب کنید. مستر بلیط سرویسی است که برای خرید آسان و سریع بلیط سفرهایتان امکانات خوبی پیش رویتان قرار می‌دهد.

مستر بلیط علاوه بر اینکه از طریق اپلیکیشن برای پلتفرم‌های اندروید و iOS به شما خدمات ارائه می‌دهد، نسخه تحت وب هم دارد که به وسیله آن می‌توانید بلیط تهیه کنید. در نسخه تحت وب علاوه بر جستجو، رزرو، وارد شدن به فرآیند پرداخت و تحویل بلیط، اخیرا قابلیت‌های جدید دیگری از جمله اعلام کاهش قیمت، اعلام افزایش ظرفیت و پیش‌بینی قیمت هم به مستر بلیط اضافه شده است که در ادامه به معرفی مختصر هرکدام از آن‌ها و کاربردشان می‌پردازیم.

یکی از امکانات کاربردی جدیدی که به مستر بلیط اضافه شده امکان تنظیم هشدار برای کاهش قیمت بلیط هواپیماست. در واقع با تنظیم هشدار کاهش قیمت می‌توانید پرواز دلخواهتان را انتخاب کرده تا در صورت کاهش قیمت بلیط آن، با دریافت پیامکی در تلفن همراهتان از این موضوع اطلاع پیدا کنید. هر کاربر می‌تواند 5 هشدار مختلف تعیین کند و با افت پنج درصدی قیمت بلیط، پیامک هشدار کاهش قیمت به تلفن همراه او ارسال خواهد شد.

برای فعال کردن این هشدار کافیست مبدا و مقصد و تاریخی برای پرواز وارد کنید و بعد از به نمایش در آمدن لیست جستجو، در قسمت بالای سمت راست لیست، گزینه خبرم کن را فعال کنید. بعد از فعالسازی هم در پنجره نمایش داده شده شماره تلفن همراه خود را وارد می‌کنید تا در صورت کاهش 5 درصدی قیمت بلیط هواپیماهای آن  مسیر، از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شود.

این امکان شاید در زمان‌هایی که برای خرید بلیط عجله دارید چندان به کارتان نیاید اما اگر در فکر تدارک سفری هستید و تاریخ خاصی را برای آن مد نظر ندارید کاربردی خواهد بود و به این ترتیب می‌توانید بهینه‌ترین انتخاب را داشته باشید.

امکان دیگری که اخیرا به سرویس مستر بلیط اضافه شده تنظیم هشدار افزایش ظرفیت است. این قابلیت را می‌توانید در زمان تکمیل ظرفیت یا اتمام موجودی بلیط مورد نظرتان فعال کنید. در این صورت اگر در مسیر دلخواهتان بلیط جدیدی موجود شد مستر بلیط با فرستادن پیامک جدیدی به شما خبر می‌دهد تا در اسرع وقت بتوانید برای سفرتان بلیط بخرید. هر کاربر می‌تواند برای این قابلیت هم پنج هشدار مختلف تنظیم کند.

آخرین قابلیت جدید اضافه شده به مستر بلیط یعنی پیش‌بینی قیمت می‌تواند یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد و جالب آن باشد. این امکان با استفاده از هوش مصنوعی رشد با ثبات قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده و موقع انتخاب سفر، زمان مناسب خرید را به شما پیشنهاد می‌کند. در واقع پیش‌بینی قیمت با توجه به قیمت بلیط در بازه‌های زمانی مشابه، پیش از گران شدن بلیط به شما اطلاع می‌دهد که قیمت آن احتمالا با افزایش رو به رو خواهد شد.

این سرویس از مدتی پیش به شکل آزمایشی در اختیار کاربران قرار گرفته بود و بر اساس گزارش مستر بلیط، با دریافت بازخورد از عملکرد آن تا به حال دقت پیش‌بینی افزایش قیمت بیش از 90 درصد تخمین زده شده است.

با نگاهی به این قابلیت‌ها می‌توان دید که مستر بلیط سعی کرده با اضافه کردن چند امکان جدید در کنار هم، برنامه‌ریزی برای سفر و انتخاب بهینه‌ترین و بهترین مسیر را آسان‌تر کرده و به کاربران این امکان را بدهد تا بلیط دلخواهشان را هر چه آسان‌تر پیدا و خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی