ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

tesla model 3 made in china
خودرو

اخبار خودرویی؛ از توفان تسلا تا معرفی یک خودرو پرحاشیه چینی براساس مرسدس بنز

هفته ای که سپری شد، به دلیل پایان تعطیلات و شروع به کار نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس (CES)، صنعت خودروی جهان روزهای پر هیاهویی را پشت سر گذاشت. مثل مطالب پیشین این سری، در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

هفته ای که سپری شد، به دلیل پایان تعطیلات و شروع به کار نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس (CES)، صنعت خودروی جهان روزهای پر هیاهویی را پشت سر گذاشت. مثل مطالب پیشین این سری، در مطلب حاضر نیز قصد داریم نگاهی گذرا به اخبار خودرویی هفته گذشته داشته باشیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی نمایید.

تصمیم آئودی برای ارایه مدل های اسپرت بیشتر در آینده یکی از اخبار مهم روزهای قبل بود. بخش اسپرت این کمپانی آلمانی در نظر دارد E-Tron GT را در دو نسخه S و RS نیز راهی بازار کند.

این خودروی الکتریکی بسیار زیبا در واقع همزاد پورشه تایکان محسوب می شود، از این رو به احتمال زیاد پیشرانه های آنها نیز مشترک خواهد بود. بر اساس پیش بینی ها، نسخه تولیدی کانسپت E-Tron GT در ماه نوامبر امسال و در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رسما پرده برداری می شود. احیای مدل شکست خورده R8 E-Tron و تایید عرضه نسخه S و RS کراس اوورهای E-Tron و E-Tron اسپرتبک دیگر خبر مرتبط با آئودی در هفته گذشته بود.

2019-audi-e-tron-gt-concept

دومین خبر مهم هفته قبل به کمپانی لامبورگینی اختصاص دارد. این خودروساز ایتالیایی تقریبا یک سال پس از عرضه هوراکان Evo تصمیم گرفته نسخه دیفرانسیل عقب یا همان RWD این خودروی اسپرت را هم معرفی کند. لامبورگینی هدف از توسعه این نسخه را تمرکز بر راننده و لذت رانندگی اعلام کرده است.

lamborghini-huracan-evo-rwd

نیروبخش هوراکان Evo RWD موتور 5.2 لیتری V10 و تنفس طبیعی ساخت آئودی است که در نسخه استاندارد نیز به کار گرفته شده؛ با بازنگری های صورت گرفته، خروجی این موتور از 631 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور، به 602 اسب بخار و 560 نیوتن متر در هوراکان Evo RWD کاهش پیدا کرده است.

این کاهش خروجی منجر به افزایش 0.4 ثانیه ای در شتاب صفر تا صد شده و نسخه دیفرانسیل عقب هوراکان Evo در 3.3 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می رساند.

lamborghini-huracan-evo-rwd (1)

از لحاظ حداکثر سرعت این نسخه تفاوتی با نسخه تمام چرخ محرک نداشته و توانایی دستیابی به 325 کیلومتر در ساعت را دارد. این نسخه با قیمت پایه 208,571 دلار از بهار 2020 در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید؛ بد نیست بدانید هوراکان Evo تمام چرخ محرک قیمتی برابر با 261,274 دلار دارد.

انتشار آمار فروش تسلا مدل 3 دیگر خبر حائز اهمیتی است که باید به آن اشاره کنیم. از سال 2008 تاکنون، شرکت تسلا موفق به فروش بیش از 900 هزار خودرو شده که از این رقم 448,634 دستگاه به خانواده مدل 3 تعلق دارد. به نظر می رسد

با چنین آماری و با توجه به رشد شتاب فزاینده فروش مدل 3، این سدان برقی به زودی از نیسان لیف که پرفروش ترین خودروی الکتریکی جهان محسوب می شود، سبقت خواهد گرفت. شرکت نیسان ماه مارس گذشته به رکورد فروش 400 هزار دستگاه لیف دست یافت و پیش بینی می شود آمار فروش کلی آن اکنون چیزی بین 450 الی 460 هزار دستگاه باشد.

خبر مهم بعدی با ممنوعیت تردد خودروهای قدیمی و مدل پایین در بارسلون اسپانیا مرتبط است. با تصمیم مدیران این شهر خودروهای بنزینی که قبل از سال 2000 تولید شده اند و همچنین خودروهای دیزلی که مدلی پایین تر از سال 2006 دارند، از این به بعد اجازه نخواهند داشت وارد محدوده ای 59.5 کیلومتر مربعی شوند.

barcelona city

این ممنوعیت بین ساعت 7 صبح الی 8 شب اعمال شده و افرادی که آن را نقض کنند، با جریمه ای 100 تا 150 یورویی مواجه خواهند شد. برای تسهیل تشخیص متخلفین 150 دوربین جدید در سطح شهر بارسلون نصب شده؛ البته به دلیل اینکه شاید بعضی از رانندگان متوجه قانون جدید نباشند، در سه ماهه نخست سال 2020 برای آنها جریمه ای صادر نشده و فقط تذکر داده می شوند.

اما یکی از خبرهای جالب هفته گذشته به شرکت چینی بایک موتور BAIC Motor و معرفی شاسی بلند Beijing BJ80 ارتباط دارد. نکته عجیب درباره این خودروی شاسی بلند که بر مبنای پلتفرم نسل قبلی مرسدس بنز GL توسعه یافته، قیمت 988 هزار یوانی آن (معادل تقریبا 142 هزار دلار) است. این در حالی است قیمت نسل کنونی GL - که به GLS تغییر نام داده - در چین از 934,800 یوان (معادل تقریبا 134 هزار دلار) آغاز می شود!

Beijing BJ90

بایک Beijing BJ80 نیروی خود را از موتورهای ساخت مرسدس بنز دریافت می کند. موتور مدل پایه از نوع 3 لیتری V6 توربو بوده و توانایی تولید 328 اسب بخار قدرت را دارد، موتور نسخه فول هم 4 لیتر حجم داشته و به لطف فناوری توربوشارژ 428 اسب بخار قدرت تولید می کند.

هر دوی این موتورها به گیربکس هفت سرعته خودکار متصل شده و از طریق سیستم AWD هر چهار چرخ را به حرکت در می آورند. Beijing BJ80 از قفل دیفرانسیل هم سود می برد.

BAIC-Beijing-BJ90-based-on-previous-generation-Mercedes-GLS-18-768x576

خداحافظی احتمالی رنو با نسخه سدان سیمبل یا همان لوگان یا نسل جدید ال 90 دیگر خبر جالب هفته قبل بود. با توجه به فروش نه چندان مناسب و افت استقبال مشتریان از سیمبل به نظر می رسد رنو قصد دارد با ایجاد تغییراتی در بدنه، شانس دوباره ای به موفقیت این خودروی ارزان قیمت بدهد.

طبق شنیده ها قرار است سیمبل در قامت یک اتومبیل فست بک تولید شود تا بلکه به واسطه زیبایی بیشتر، بر شمار مشتریان آن افزوده شود. رندرینگی که مشاهده می کنید برداشتی است آزاد از سیمبل فست بک.

renault-logan-fastback-render-2

خبر دیگر در رابطه با رنو اینکه این خودروساز فرانسوی در خلال برگزاری نمایشگاه CES، با همکاری شرکت Otodo از سرویس جدیدی پرده برداری کرده که به مالکین اجازه می دهد خانه های خود را از داخل کابین خودرو و از طریق سیستم اینفوتینمنت کنترل کنند.

حالت برعکس این امر نیز ممکن بوده و از خانه هم می توان برخی سیستم های خودرو – مثل سیستم تهویه مطبوع و تنظیم دمای کابین – را کنترل کرد. راحتی، آسودگی خیال و مصرف بهینه انرژی از جمله مزایایی هستند که رنو برای سرویس ابداعی خود برشمرده است.

Renault-2020-CES-1-768x432

صحبت از CES شد، مروری هم خواهیم داشت بر مهم ترین خبرهای خودرویی این نمایشگاه بزرگ. کانسپت رین اسپید مترو اسنپ (MetroSnap) یکی از خودروهای ایده ای است که در لاس وگاس در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این کانسپت مثل میکرو اسنپ که سال گذشته رونمایی شد، ساختاری ماژولی داشته و می توان از اتاقک هایی متفاوت روی شاسی استفاده کرد. چنین ساختاری شرکت های حمل و نقل را قادر می سازد در زمانی بسیار کوتاه، کاربری ناوگان خود را بین جابجایی لوازم یا مسافرین تغییر دهند.

RinSpeed-MetroSnap-Concept-7

رین اسپید مترو اسنپ از یک موتور الکتریکی بهره می برد. این موتور در محور عقب نصب شده و توانایی رساندن سرعت خودرو به 85 کیلومتر در ساعت را دارد. وظیفه تامین انرژی موتور هم به باتری 12.2 کیلووات ساعتی محول شده، با تکیه بر این باتری مترو اسنپ تا 130 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی می کند.

این کانسپت کاملا خودران به LED های میکرو-پیکسل مجهز بوده و پیام هایی را روی سطح مسیر به عابرین نمایش می دهد. نکته جالب اینکه صندلی های کابین حمل مسافر مترو اسنپ دقیقا همان نمونه های به کار رفته در بوئینگ 737 هستند.

RinSpeed-MetroSnap-Concept-9

فیات کرایسلر Airflow Vision کانسپت جذاب دیگری است که در CES 2020 معرفی شده؛ این خودرو بر مبنای ون هیبریدی شارژی کرایسلر پاسیفیکا ساخته شده و برداشت FCA از حمل و نقل لوکس در آینده را نشان می دهد. در کابین Airflow Vision بر فاکتورهایی مثل کیفیت، راحتی و تکنولوژی های پیشرفته تاکید شده است.

2020-Chrysler-Airflow-Vision-concept-10

کمپانی ژاپنی نیسان با یک عایق صوتی پیشرفته در لاس وگاس حضور پیدا کرده است. این عایق از یک ساختار مشبک و یک لایه پلاستیکی نازک تشکیل یافته و بسیار سبک وزن است.

با توجه به اینکه عایق ابداعی نیسان یک چهارم عایق های کنونی وزن دارد، در صورت فراگیر شدن می تواند با کاهش وزن کلی خودروها، نقشی مثبت در بهینه سازی مصرف سوخت ایفا کند.

Nissan's Acoustic Meta-Material

آخرین خبر مهم هفته گذشته، به دیگر خودروساز ژاپنی یعنی تویوتا ارتباط دارد. این کمپانی در CES 2020 از ساخت یک شهر اختصاصی با نام Woven City خبر داده است. این شهر در نزدیکی های کوه فوجی واقع شده و مساحتی برابر با 0.71 مربع خواهد داشت.

تویوتا هدف از ساخت شهر اختصاصی خود را ایجاد یک لابراتوار بزرگ برای انجام آزمایش درباره دانش رباتیک، فناوری خودران، حمل و نقل شخصی، خانه های هوشمند و هوش مصنوعی اعلام کرده است.

در طراحی المان های این شهر از ترکیب فرهنگ و سنن ژاپن با علم روز استفاده خواهد شد. به گفته تویوتا در ابتدا 2000 نفر ساکن شهر یا به عبارت بهتر اکوسیستم مدرن این کمپانی خواهند بود.

toyota-woven-city

ناگفته نماند سونی نیز با معرفی یک خودروی مفهومی سر و صدای زیادی برپا کرده که برای اطلاع از جزئیات آن می توانید مطلب مربوطه را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • naser gh
    naser gh | ۲۰ دی ۱۳۹۸

    خدایا ببین دنیا داره به کجا میره ما داریم به کجا میریم

مطالب پیشنهادی