ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

سامسونگ در حال توسعه رقیب ایر دراپ؛ رونمایی همزمان با معرفی گلکسی S20

وبسایت XDA Developers گزارش داده سامسونگ مشغول توسعه نسخه جایگزین خود برای سرویس اشتراک گذاری فایل ایر دراپ اپل است و قصد دارد همزمان با رونمایی از گلکسی اس 20 آن را معرفی کند. اسکرین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

وبسایت XDA Developers گزارش داده سامسونگ مشغول توسعه نسخه جایگزین خود برای سرویس اشتراک گذاری فایل ایر دراپ اپل است و قصد دارد همزمان با رونمایی از گلکسی اس 20 آن را معرفی کند.

اسکرین شات های مربوط به این امکان حکایت از آن دارند که سرویس رقیب ایر دراپ عملکردی شبیه به آن دارد و به کاربران خود اجازه می دهد فایل های مورد نظر را به صورت آنی با افراد نزدیک به خود (مادامی که Quick Share را روی گوشی شان فعال کرده باشند) به اشتراک بگذارند. علاوه بر این در صورت استفاده از این سرویس می توانید مشخص نمایید که چه افرادی میتوانند برای شما فایل ارسال کنند و مثلا آن را محدود به فهرست مخاطبان گوشی خود کنید یا اینکه فهرست را باز بگذارید تا غریبه ها هم بتوانند فایل به شما بدهند.

رقیب ایر دراپ

ایر دراپ که از سال ۲۰۱۱ میلادی به iOS و macOs اضافه شد فواید بیشماری برای کاربران خود داشت با این حال اندروید برای ایجاد رقیب جدی ایر دراپ در طول این سال ها همواره با مشکل روبرو بوده. البته برای مدتی کوتاه نسخه مبتنی بر NFC از این فناوری که اندروید بیم خوانده می شد به اندروید اضافه شد اما در نسخه ۱۰ از سیستم عامل موبایلی گوگل حذف گردید. اپلیکیشن Files گوگل نیز امکاناتی مشابه به ایر دراپ دارد اما باز هم به پای قابلیتی که مستقیما با اندروید یکپارچه سازی شده باشد نمی رسد.

در هر حال به نظر می رسد که این شرایط به زودی تغییر خواهد کرد. XDA Developers تاکنون گزارشات متعددی در رابطه با اضافه شدن قابلیتی به نام Nearby Sharing به اندروید که عملکردی شبیه به ایر دراپ دارد را منتشر کرده است و در این گزارشات اشاره کرده که دستیابی به این امکان مستقیما از طریق پنل تنظیمات سریع اندروید میسر خواهد بود. این قابلیت نخستین بار در ژوئن ۲۰۱۹ با نام Fast Share مشاهده شد اما حالا به نظر می رسد که با نامی دیگر در دست توسعه است.

در هر روی، Quick Share علاوه بر اشتراک گذاری محتوا با دیگر کاربران تلفن های همراه سامسونگ به شما امکان می دهد که دیتای مورد نظرتان را به دستگاه های مبتنی بر SmartThings انتقال دهید. برای این منظور Quick Share فایل مورد نظرتان را روی کلاود سامسونگ بارگذاری و سپس آن را روی دستگاه مورد نظر دانلود می کند. البته در این وضعیت با محدودیت حجم داده روبرو  خواهید بود و در هر بار بیشتر از یک گیگابایت ( و روزانه بیشتر از دو گیگابایت) را نمی توانید منتقل کنید.

گفتنی است سامسونگ تنها شرکتی نیست که روی توسعه رقیب ایر دراپ کار می کند. سال گذشته سه شرکت مطرح چینی شامل شیائومی، اوپو و ویوو اعلام کردند روی نوعی پروتکل انتقال داده همتا به همتا کار می کنند که روی محصولات هر سه آنها قابل استفاده است. وان پلاس نیز سیستم انتقال فایل خود به نام FileDash را در دست توسعه دارد که به گوشی های خود آن محدود می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی